Sledování konverzí na Facebooku a optimalizace cílení přinese až o 40 % lepší výsledky
Měření konverzí je zásadní věc, po které touží všichni marketéři a hlavně jejich šéfové. Na Facebooku ale doposud neexistovala snadná cesta, jak změřit, jaké konkrétní výsledky přináší reklamní akce.
Facebook Conversion Measurement umožňuje zadavatelům reklamy měřit ROI (návratnost investic) u reklam, které si na Facebooku zadali, prostřednictvím uvádění počtu relevantních akcí uživatelů. Počítá například registarce či vkládání zboží do nákupních košíků. Marketéři mají také k dispozici OCPM (optimalizovaná cena za tisíc zobrazení reklamy), pomocí tohoto nástroje jsou reklamy zobrazovány těm uživatelům, u kterých je největší pravděpodobnost, že provedou požadovanou činnost (konverzi). Na základě testování bylo prokázáno, že s využitím OCPM se cena za jednu konverzi sníží až o 40 %. Za stejné peníze získá firma více zapojených uživatelů.
Facebook uvedl i několik konkrétních příkladů:
Online prodejce Fab.com byl po použití OCPM schopen snížit cenu jednoho nového zákazníka o 39 %.
Democratic Governors Association také testovala nové nástroje Facebooku. Jejich cílem bylo přimět uživatele přihlásit se k emailovému newsletteru. Cena za konverzi jim díky OCPM dramaticky klesla - o 85 % ve srovnání s předchozími kampaněmi.
Další užitečnou novinkou je i to, že Facebook poskytuje informace o tom, na jakém zařízení uživatel reklamu viděl a na jakém provedl konverzi.
Podle Facebooku je sledování konverzí nejvhodnější pro oblast e-commerce, cestování, finanční služby a jiné podniky založené na okamžité reakci zákazníků. Sledováníní konverzí je k dostání přes power editor, správu reklam a pro API partnery. Stačí zmáčknout tlačítko sledování konverzí a následně tlačítko vytvořit konverzní pixel, ten se vloží na stránky, které chce zadavatel reklamy sledovat.
Zdroje: www.allfacebook.com, www.facebook-studio.com