Snapchat vzkazuje ostatním aplikacím: Nekopírujte naše Stories, nabízíme vám originál
Evan Spiegel, Zdroj: mashable.com
Snapchat se vydává novým směrem. Na historicky prvním Snap Partner Summitu, který proběhl minulý týden v Los Angeles, to oznámil CEO Snapu, Evan Spiegel.
Snapchat už nechce přihlížet kopírování svých služeb a narůstajícímu počtu mikrokonkurence. Rozhodl se s ní spojit síly a připravuje možnost integrace Snapchat Stories do partnerských aplikací. Výměnou za rozšíření svého pole působnosti je ochoten dokonce odstranit omezený časový limit zobrazení příspěvků, a tedy jeden ze základních principů původní aplikace. Snapchat chce ostatním nabídnout pouze sdílení vytvořených Snapchat Stories. Pomyslnou spoušť stále musíte stisknout v originální aplikaci.
Partnerské aplikace budou mít možnost implantovat Snapchat Stories pomocí Story Kitu již během následujících měsíců. Pro marketéry je v rámci tohoto balíčku připravený Ad Kit, který jim umožní přidávat reklamu v podobě Snapchat stories na všechny spřátelené aplikace.
Této možnosti využije například populární seznamovací aplikace Tinder, která vám dovolí vábit své potencionální druhy a družky na Snapchat Stories zobrazené spolu s vašimi dalšími fotografiemi na Tinderu.Také si ze stories budeme moci udělat dokument trvalejší kvality, jako například profilovou fotografi is vaším oblíbeným Bitmoji.
Zdroj: Snap.Inc.
O tom, že se Snapchat vydává dobrým směrem svědčí i fakt, že více než 200 partnerských aplikací již integrovalo bezpečností Snap Kit, který umožňuje uživatelům přihlásit se do aplikací přes Snapchat.
Facebook proti všem
Kromě představení nových funkcionalit se Evan Spiegel zmínil o tom, že se v posledních letech Snapchat cítí být v roli vizionáře, který neustále přichází s novými úspěšnými funkcemi, zatímco Mark Zuckerberg stojí za rohem s notýskem v ruce a nakonec slízne všechnu slávu a zisk.
Za vše mluví neuvěřitelná miliarda denních uživatelů Instagram Stories a 2 miliony marketérů, kteří umisťují reklamu na stories v rámci této rodiny sociálních sítí. Oproti tomu Snapchatu, který s konceptem stories přišel, zbývá „pouze“ celkový počet 186 milionů denních uživatelů.
Zdroj:techcrunch.com
Nicméně budoucnost Snapchatu není tak černá, jak by se z absolutních čísel mohlo zdát. Například v rámci Spojených států Snapchat oslovuje 90 % uživatelů ve věkovém rozmezí 13 až 24 let a 75 % uživatelů mezi 13 a 34 roky. Zdá se, že co do nejmladší uživatelské generace dosahuje aktuálně mnohem lepších výsledků než Facebook, jehož uživatelský věkový průměr v posledních letech spíš narůstá.
Snapchat se snaží využít tento potenciál naplno, a proto se rozhodl nyní částečně vystoupit z role osamělého inovátora a naopak nabídnout své kvalitní funkcionality všem, kteří půjdou po jeho boku do války proti Facebooku, Instagramu a WhatsAppu.
Bitmoji do každé aplikace
Roztomilé samolepky, které zprostředkují vaše aktuální emoce dalším účastníkům konverzace. To jsou Bitmoji. A s rozšířením Snapchat Stories do dalších aplikací jich teď bude doslova plný online svět. Smart watches nevyjímaje.
Facebook sice zkopíroval funkcionality, které stojí za úspěchem Snapchatu, ale spoustu z nich zapomněl dále rozvíjet. Jedná se například právě o Bitmoji. Avatarové samolepky, kterými uživatel může oživit svoje stories nebo si je například nastavit jako profilový obrázek. Od minulého týdne jsou Bitmoji také součástí nové platformy zaměřené na augmentovou realitu a platformy, která nabízí online hry pro více uživatelů.
„Lepší sto originálů než tisíc levných kopií.“ To je heslo, které si Snapchat sebevědomě vybral pro svoje další kroky. Na své straně má alespoň na nejdůležitějším americkém trhu nejmladší generaci uživatelů a kvalitní funkcionality. A co na to Facebook?
Zdroje: techcrunch.com, Snap Kit