Sociální sítě se vzájemně "vykrádají"
Sociálních sítí je hodně a pořád přibývají. Důležité by pro ty nové měla být snaha nějak se od těch zavedených odlišit. Ale to jde někdy opravdu těžko. Navíc když největší hráči mezi sociálními sítěmi kopírují své konkurenty v nabízených službách a ve vzhledu. Specialista na integrování prvků z jiných sociálních sítí je především Facebook. Největší sociální síť nechce přijít ani o jednoho z pečlivě nashromážděné miliardy uživatelů.
Mezi nejnověji uloupené prvky patří Profile Completion Meter - měření vyplněnosti profilu. Doposud tento prvek znali jen uživatelé profesionální sítě LinkedIn. Facebook tento prvek zatím jen testuje.
Chce tak vyzývat své uživatele, aby vyplnili do svého profilu více detailních informací - datum narození, pohlaví, vzdělání, rodné město, zaměstnání, … Je vcelku jasné, že tento prvek není pro uživatele nijak podstatný. Ale pro Facebook a jeho reklamní aktivity jsou tyto informace zásadní. Umožní lepší zacílení a tím pádem i vyšší cenu reklamy.
Facebook napodobuje i jiné sociální sítě. Z poslední doby jsou to například Collections, které velmi nápadně odkazují k Pinterestu.
Ale Facebook v tomto konkurenčním boji není rozhodně sám. Například Twitter teď pokukuje na Facebook a jeho “like”.
Několik uživatelů podle TechCrunch už nemá v nabídce vedle ikonky hvězdy slovo “favourite”, ale právě zmiňovaný “like”, někteří dokonce mají “star”. Jedná se o klasické A-B testování a Twitter se snaží hraním se slovy zjistit, jaký vliv může mít jedno odlišné slovo na zapojení uživatelů. Osobně doufám, že vyberou nějaké sobě vlastní slovo a “lajky” nechají tam, kde jsou.
Zdroje: www.techcrunch.com, www.webpronews.com, www.allfacebook.com