Sprite si přichystal na léto globální redesign

31. 5. 2022 | Aneta Binerová

Jedna z nejdůležitějších limonád z portfolia společnosti Coca-Cola odtajnila svou novou vizuální identitu. Její motivací je sjednotit mnoho verzí obalů, které se napříč kontinenty a státy liší.

Interní tým designérů společnosti Coca-Cola a agentura Turner Duckworth tak měly za úkol vyřešit zejména zmatek v logách, aplikacích a obalech. Nové vizuální identita zachovává charakteristické prvky značky Sprite, stejně jako její zelenou a žlutou barva, ale nové logo opouští obrys ve tvaru hvězdy, který dosud provázel v některých variantách etiket logotyp (viz 2. a 4. varianta zleva na obrázku níže). Tento motiv nezmizí zcela, ale bude použit jako detail v různých aplikacích, například na uzávěrech lahví, vedle příchutí nápoje nebo v reklamě.


Některé z mnoha variant etiket před aktuální změnou vizuální identity. Zdroj: The Coca-Cola Company

Globální ředitel značky Sprite, Shrenik Dasani, uvedl v tiskové zprávě:

„Ve světě, který je rozžhavený jako nikdy předtím, cítíme, že nastal čas spustit první jednotnou platformu a vizuální identitu Sprite, abychom poskytli konzistentní spotřebitelský zážitek po celém světě, představili značku novému mladšímu publiku, zapojili je během okamžiků fyzického nebo duševního žáru v průběhu celého dne a nabídli jim vzrušující zážitky s využitím bodů vášně, jako je hudba."


Příklad jednoho z vizuálů pro venkovní reklamu v Evropě. Zdroj: The Coca-Cola Company

Nové písmo je výrazné, působí silně a mladistvě, aby oslovilo spotřebitele z generace Z, a podobně jako u loňského osvěžení vizuální identity Coca-Coly je vytlačeno do horní třetiny plechovky (s výjimkou dlouhých plechovek, kde je rozloženo vertikálně). Běžné verze Sprite budou i nadále používat bílé logo a varianty s nulovým obsahem cukru mají logo černé.

Velkou změnou projdou plastové PET lahve, které ztratí své zelené zbarvení. Mimo jiné je to i z důvodu, že čirý plast se lépe recykluje. Tuto snahu podpoří i výraznější výzva k recyklaci na etiketě.

Roll-out redesignu začne už letos, ale vzhledem ke svému globálnímu rozsahu bude dokončen až v roce 2023.


 

Zdroje: The Coca-Cola Company, Dieline, Campaign Asia

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: