Studie: 30 % nakupujících používá pouze mobilní zařízení
M-commerce s každým dnem získává na důležitosti a není radno tento segment ignorovat. Nová studie xAd a Telemetrics ukazuje, že více než třetina zákazníků používá pro nákup pouze mobilní zařízení. A nejen to. Na mobilních zařízeních tráví dokonce i více času než na klasickém počítači. Zatímco dříve používali zákazníci telefony nebo tablety pouze k rychlému nalezení obchodu v blízkosti, teď stojí už na počátku nákupního procesu.
Studie, kterou provedla společnost Nielsen, vychází z odpovědí dvou tisíc amerických uživatelů smartphonů a tabletů, a také výsledků pozorování chování 6000 uživatelů, které má Nielsen k dispozici. Studie se zabývá hlavně čtyřmi kategoriemi - automobily, zábava, restaurace a telekomunikace.
Mobilní zařízení jsou v roce 2014 již naprosto běžnou součástí našeho nakupování. Více než polovina respondentů je dokonce bere jako nejdůležitější zdroj informací při rozhodování o nákupu. Na druhou stranu, 64 % nákupů přitom proběhne v kamenném obchodě. Důležité je, že místo toho, aby zákazníci používali telefon nebo tablet v momentě, kdy už ví co hledají, je pro ně jakýmsi startovacím bodem. Ten jim později pomáhá při rozhodování co a kde nakoupit.
Každý třetí mobilní uživatel už ale ví, co chce, a je připraven nakoupit. V tomto případě uživatelé při hledání zaměřují hlavně na cenu, kdy 49 % zúčastněných hledá akční nabídky a také polohu obchodu. Více než polovina zákazníků hledá obchod, který od nich nebyl dále než 8 km. Z hlediska obsahu pro ně jsou důležité uživatelská hodnocení a snadno dohledatelný telefonní kontakt. 53 % mobilních zákazníků totiž před samotným nákupem do obchodu zavolalo.
Důležité je ale zmínit, že nejde jen o bezúčelné prohlížení si produktů. Dle studie dva ze tří mobilních uživatelů hledající produkt či službu nakonec skutečně nakoupí, dalších 16 % to plánuje v nejbližší budoucnosti. 65 % z nich dokonce chce dokončit svůj nákup v den, kdy zboží vyhledávají. Pro obchody je tedy velkou výhodou, pokud mají zboží přímo na prodejně, připravené k vyzvednutí.
Z výsledků studie je naprosto jasné, že mobilní zařízení už nejsou jen hezkou hračkou, ale skutečným iniciátorem nákupů a velkým pomocníkem pro obchodníky.
Celou infografiku, která ze studie vzešla, si můžete prohlédnout níže:
Zdroj: MarketingLand