Studie: Jak mohou recenze zákazníků ovlivnit prodej produktů
Zdroj: Stock Photos on Shutterstock
Jedno z nejstarších rčení ve světě podnikání zní „Náš zákazník, náš pán”, tedy že zákazník má vždycky pravdu. A pokud chcete dosáhnout úspěchu, musíte zajistit, aby vaši zákazníci byli s vašimi službami či produkty spokojení. Odměnou vám za to budou mimo jiné i pozitivní recenze, které ovlivní další potenciální zákazníky, kteří se u vás chystají nakoupit.
Ne každá kategorie výrobků či služeb je však recenzemi ovlivněna stejně. Společnost YouGov provedla průzkum mezi spotřebiteli v 17 různých zemích a zeptala se jich, zda on-line recenze ovlivňují jejich rozhodnutí. Výsledky odhalují oblasti, kde zákazníkům na recenzích záleží více a kde méně. Výzkum se soustředil na výrobky pro domácnost, filmy a televizní pořady, letecké společnosti, finanční a investiční produkty a módu.
Výrobky pro domácnost
Lidé v Asii si před nákupem ověřují recenze na internetu více než Evropané. Více než 3 z 5 spotřebitelů v Singapuru, Indonésii a Indii uvádějí, že před nákupem výrobků pro domácnost recenze na internetu kontrolují. Dodržují to také Američané a Mexičané. V některých částech Evropy, jako je Dánsko a Francie, tento podíl výrazně klesá.