Studie GfK Fashion 2019: téměř 9 z 10 lidí nakupuje oblečení a obuv online
Zdroj: Lidl Ireland
Výsledky nové studie GfK Fashion 2019 ukazují, že přibližně polovina Čechů nakupuje oblečení a obuv minimálně jednou za 3 měsíce nebo častěji. Tato zákaznická skupina průměrně utratí za odívání a obuv přibližně 20 000 Kč za rok. Alespoň někdy nakupuje oděvy nebo obuv na internetu jeden z devíti spotřebitelů. Největší podíl zákazníků využívá pro nákup oděvů nebo obuvi internetové prodejny bonprix.cz, lidl-shop.cz, sportisimo.cz a zoot.cz.
Stoprocentní podíl spotřebitelů nakupuje spodní prádlo a také běžnou obuv, 97 procent sportovní oblečení a obuv, 96 procent oblečení pro denní nošení; dětské prádlo a oděvy do 14 let nakupuje 64 procent spotřebitelů.
Studie GfK Fashion 2019 uvádí, že největší podíl zákazníků nakupoval v posledních 12 měsících oděvy nebo obuv v prodejnách Deichmann, Lidl a Sportisimo, následují prodejny řetězců C&A, F&F/Tesco, H&M, Kik a Pepco.
86 procent spotřebitelů uvádí, že alespoň někdy nakupuje oděvy nebo obuv na internetu; minimálně jednou za 3 měsíce nakupuje tento sortiment na internetu 42 procent spotřebitelů. Největší podíl zákazníků využívá pro nákup oděvů nebo obuvi internetové prodejny bonprix.cz, lidlshop.cz, sportisimo.cz a zoot.cz.
Zdeněk Skála, Client Service Director Retail & FMCG, GfK Czech, dodává:
„Podle výsledků studie GfK Fashion 2019 nakoupí ve slevách, akcích a výprodejích zákazníci téměř 60 procent oblečení a obuvi. Nejčastěji takto nakupují v posezónních výprodejích, následují akce z reklamních letáků a slevy vázané na věrnostní programy a registrace u prodejce. V některých prodejnách jsou podle respondentů slevy tak časté, že v nich prakticky nikdy nenakupují za plné ceny. Respondenti nejčastěji uváděli prodejny Lidl, Sportisimo a Tesco F&F.“
Důvody, proč lidé nenakupují tak, jak by si přáli, objasňuje následující graf.
Zdroj: GfK