Studio pro autory se změnilo na YouTube Studio a je nyní dostupné všem tvůrcům

13. 3. 2018 | Milada Zemanová
Nové YouTube Studio má být efektivní, plnohodnotný a zábavný nástroj pro autory videí. Poskytne nové metriky zaměřené na dosah videí, CTR, unikátní diváky a k dispozici bude i vylepšené úvodní rozhraní s řadou užitečných informací.

YouTube Studio, dříve známé jako Creator Studio či Studio pro autory, bylo testováno již během loňského roku a statisíce autorů jej pomáhaly vylepšovat. Jejich zpětná vazba byla implementována a nově tak YouTube Studio nabídne tvůrcům videí mnoho dalších zajímavých funkcí. Mezi nimi například lepší přehledy, nové metriky a rychlejší přístup k novinkám. Po celou dobu zůstane zachována možnost nahrávat videa, spravovat kanály a budovat svoje komunity.

Nástroj Creator Studio byl vždy velmi užitečný a hlavně neocenitelný pro autory videí, nyní navíc získává zasloužený upgrade. Někteří již mají YouTube Studio k dispozici nyní, kompletně pro veškerou komunitu bude defaultně nastavené v následujících týdnech. Nicméně stále bude možné přepnout zpět na Creator Studio Classic.

Nové metriky

Zmíněné nové metriky budou celkem tři a nabídnou lepší porozumění tomu, jak si videa vedou. V YouTube Analytics bude k dispozici konkrétně: Impressions (zobrazení), Impressions click-through rate (CTR zobrazení) a Unique Viewer (unikátní zhlédnutí). Pro uživatele, kteří preferují Creators Studio Classic, budou zmíněné metriky dostupné v následujících týdnech.

Uživatelé také uvidí novou úvodní obrazovku, na které budou zobrazeny personalizované novinky a informace o daném kanálu.

Zobrazení

Zobrazení se započítává ve chvíli, kdy uživatel uvidí náhled videa. Autoři videí tak zjistí, jaký je dosah jejich obsahu. Assaf Reifer, produktový manažer pro YouTube Analytics, a Ezequiel Baril, produktový manažer pro YouTube Studio, k této metrice uvedli:

„Je důležité poznamenat, že tato metrika pouze odráží zobrazení získaná miniaturami vašich videí na YouTube, včetně miniatur na domovské stránce, v odběru příspěvků, ve vyhledávání a v sekci další.”

CTR zobrazení

Tato metrika bude ukazovat, kolik z uživatelů, kteří spatřili náhled videa, si jej i skutečně přehrálo. Podle Reifera a Barila CTR zvyšují efektivní náhledy a názvy videí, protože právě ty přitahují cílové publikum. Zmíněné CTR může pomoci tvůrcům, aby se rozhodli, jak optimalizovat právě názvy a miniatury svých videí.

Unikátní diváci

V rámci této metriky budou k dispozici počty různých lidí, kteří dané video zhlédli za konkrétní časové období. A nezáleží už na tom, zda uživatel viděl video na stolním počítači, mobilním videu nebo viděl videí více, vždy se počítá jako jeden divák.

Reifer a Baril vysvětlili, že tvůrci mohou použít tato data k porovnání velikosti svého publika se svou odběratelskou základnou a identifikovat videa, která pomohla oslovit širší publikum.

Jedná se o informace, které mohou pomoci v jejich strategii, když například projednávají spolupráci a partnerství se značkami, apod.

V rámci YouTube Studia bude k dispozici nová úvodní strana. Ta má obsahovat snímky nejnovějších nahrávek, doporučení personalizovaná pro konkrétní kanál a přístup k novinkám pro autory. Toto rozhraní bude v následujících týdnech spuštěno pro všechny autory a dle oficiálních informací Google plánuje nahrávaný obsah dále rozšiřovat.

Zdroje: Wersm, YouTube

Štítky dokumentu: YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: