Štve vás remarketing na Googlu? Teď budete moci otravnou reklamu prostě vypnout
- Jak dosáhnout lepšího výkonu?
- Jak lépe zacílit zákazníky?
- Jak zvýšit konverzi?
- Jak využít levnější ceny reklamy?
Google včera představil rozšířené možnosti nastavení reklam, které chtějí uživatelé ve svých prohlížečích vidět. Změny se dotknou hlavně remarketingových reklam. Největší novinkou je přidání sekce „Your Reminder Ads“ (vaše připomínkové reklamy – překlad redakce) v nastavení reklam v Google účtu každého uživatele. V této sekci si mohou uživatelé přesně vybrat, jaké remarketingové reklamy chtějí vidět, a které už jim Google ukazovat nemá. Toto nastavení se týká i dynamického remarketingu.
Díky „Your Reminder Ads“ budou mít uživatelé jasný přehled o tom, které společnosti je momentálně zahrnují do svých remarketingových publik využívaných pro cílení inzerce v rámci reklamní sítě Google. Zároveň budou mít i možnost jednoduše vybrat ty, u kterých si opětovné oslovení reklamou dále nepřejí.
Rozšíření funkce „Ztlumit reklamu“
Možnost zastavení zobrazování určité reklamy mají uživatelé už od roku 2012, kdy Google zavedl funkci „Mute This Ad“ (ztlumit tuto reklamu - překlad redakce). Díky ní mohou uživatelé odmítnout určitý reklamní banner kliknutím na křížek v jeho pravém horním rohu. Zároveň mohou Googlu poskytnout zpětnou vazbu o tom, proč reklamu nechtějí vidět.
Tato funkce zůstává uživatelům dostupná a zákaz konkrétní reklamy bude navíc fungovat napříč všemi zařízeními, na kterých budou uživatelé přihlášení pod stejným účtem, ve kterém reklamu zablokovali. Funkce bude nyní dostupná nejen pro vypnutí konkrétní reklamy ve webovém prohlížeči, ale i v dalších aplikacích, které jsou zapojené do reklamní sítě Google.
Jak novinka ovlivní inzerenty
Google nyní sice dává uživatelům možnost vyloučení z reklamních publik, ale základní mechanismy cílení a sledování zůstávají nedotčeny. Inzerenti si přesto musí uvědomit, že lidé, kteří vypnou zobrazování remarketingových reklam kvůli nějaké konkrétní kreativě, kterou považují za obtěžující, se tímto krokem nevyloučí pouze z publika určeného k zobrazování dané reklamy. Vyloučením z remarketingu zabrání zobrazování všech remarketingových reklam inzerenta.
Možnost vypnutí reklam se bude týkat pouze kampaní nastavených pomocí Google AdWords, a to jak ve webových prohlížečích, tak v aplikacích. Na reklamy nastavené pomocí jiných remarketingových systémů mít vliv nebude. Maximální doba, po kterou bude moci uživatel zobrazování remarketingu zamezit, je stanovena na 90 dní. V následujících měsících se toto nastavení rozšíří i na YouTube, Gmail a reklamy v Google vyhledávání.
Společnost Google tvrdí, že prostřednictvím nástroje Mute This Ad už obdržela více než 5 miliard oznámení od uživatelů, kteří skryli nerelevantní reklamy. Na základě této odezvy v dohledné době odstraní ze své reklamní sítě více než milion reklam.
Podle serveru Search Engine Land Google momentálně zvažuje, jestli bude inzerenty nějakým způsobem upozorňovat, že jejich reklamy byly vypnuty. Konečné rozhodnutí bude podle zdroje z Googlu záviset na tom, jestli budou mít inzerenti o tento druh informací hromadný zájem.