Superlativy do tiskové zprávy nepatří - většinou jí nasměřují do koše
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Jak se dá jednoduše zjistit, má-li tisková zpráva šanci na otištění? Vydělte počet jejích slov počtem použitých superlativů. Čím vyšší číslo, tím lépe pro vás. Podle odborníků a redaktorů totiž větší kumulace superlativů v tiskové zprávě značně snižujě důvěryhodnost sdělení a často bývá jejími hřebíčky do rakve a poslední fanfárou na cestu do koše.
Pokud tedy chcete, aby se do vaší zprávy novinář nejen začetl, ale zároveň se ji rozhodl otisknout, vyvarujte se slov jako "nejprestižnější", "nejoblíbenější", "nejlepší", "jedinečný", "první" a podobně.
"Vychvalováním klienta PR agentury novinářům akorát přidělávají práci," míní lektor Richard Štěpek. "Pokud má tisková zpráva sloužit jako podkladový materiál pro novináře, měla by být v oboustranném zájmu co nejneutrálnější. Valná většina novinářů superlativy ze sdělení stejně odstraňuje." Dodává, že čtenáři jsou navíc na přílišné vychvalování konkrétní značky v médiích velmi citliví. "'Mediální korupce' je v souvislosti s brandy velmi špatně vnímaná. Pokud tedy nechce pracovník agentury svému klientovi v konečném důsledku vlastně uškodit, měl by se přílišného vychvalování velmi rychle vzdát. A pokud je skutečně ke chvále důvod, musí tisková zpráva předložit jednoznačné a objektivní argumenty," zakončuje Štěpek.