Svedka vodka vás bude o letošním Halloweenu pronásledovat na každém kroku

22. 10. 2017 | Kristýna Vozková
Prokletá halloweenská kampaň značky Svedka vodka využívá retargeting k tomu, aby pronásledovala své fanoušky na každém kroku.

A zase je tady období vydlabaných dýní, pavučin, kostlivců, duchů a čarodějnic. Tento „nejstrašidelnější” svátek v roce využila letos už potřetí Svedka Vodka ke speciální halloweenské kampani. Po loňském „First World Horror Stories” a „Printable Costumes” z roku 2015 nyní přichází s kampaní, která vás bude sledovat na každém (online) kroku. Tento halloweenský speciál s názvem „Banner Ad Curse” má na svědomí americká agentura Bensimon Byrne.

Retargeting je často využívaným marketingovým nástrojem, který ale dokáže uživateli značně znepříjemnit pobyt na internetu. Jednou se v povýplatové euforii podíváte na novou parní žehličku, a ta na vás poté vyskakuje z každé webové stránky ještě několik dalších týdnů. Agentura Bensimon Byrne se však rozhodla na retargetingu postavit kampaň, která uživatele pobaví a přenese na ně tu pravou hororovou halloweenskou atmosféru.

V rámci letošní kampaně jsme se chtěli především pobavit a využít k tomu datově řízeného přístupu, který umožňuje vytvořit zajímavé a zábavné sekvence videí,” uvedl kreativní ředitel agentury, Dan Strasser.

Vše začíná celkem nevinně. Na sociálních sítích na vás vyskočí recept na sezónní koktejl. Kliknutím na odkaz se vám ale zobrazí video, které rozpoutá to pravé hororové online peklo.

Nikdo vám sice nezavolá a neohlásí, že za sedm dní zemřete, ale strašidelných bannerů a videoreklam se na nějakou dobu nezbavíte. Zhlédnutím videa totiž začíná vaše online prokletí. Slogany jsou vybrány na základě vaší polohy, historie vyhledávání a celé řady dalších dostupných informací. Mohou na vás tak vyskakovat bannery typu: „vím, že máš rád špatnou vodku” nebo „koupu se ve tvých online datech”. Na druhou stranu můžete být také pochváleni za to, že se nepěkně vyjadřujete o jiných značkách vodky.

Kletbu můžete prolomit jen tak, že navštívíte stránku kampaně a budete sdílet clickbait články, včetně jednoho s názvem „Are Svedka Cocktails Part of a Curse?” Právě ten je hlavním zdrojem prokletí a kliknutím na něj svým přátelům zpestříte letošní halloweenské surfování po internetu.

Jsme toho názoru, že to většině uživatelů vykouzlí úsměv na rtech a že ocení, že se dívají pro změnu na něco jiného než na sako, které si prohlíželi někdy před 27 dny”, uvedl na adresu kampaně Strasser. „Krása celé kampaně spočívá v tom, že mění něco, co bývá často nahlíženo negativně, v něco zábavného a sezónně relevantního”.

Zdroje: adweek.com, svedka.com

Štítky dokumentu: Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: