Swirl: Vyměníme vaše data za slevu
Skoro stejně důležité jako vydělané peníze jsou pro dnešní prodejce i data, která od lidí získají. Kdo u nich nejčastěji nakupuje, jaké jsou nejoblíbenější položky, odkud jsou zákazníci a jak hluboko jsou ochotni sáhnout do peněženek.
Většinou tyto informace společnosti od zákazníků získavají tak, aby o tom lidé pokud možno nevěděli. Cookies soubory na internetu, ale i třeba nenápadné požadování osobních informací pro zaslání věrnostní karty.
Lidé pak k podobným službám a obchodům ztácí důvěru a připadají si jako pod dohledem velkého bratra. Jak podobným pocitům při online nakupování zabránit? Inspirovat se můžeme například u módní mobilní aplikace Swirl, kterou momentálně testují značky jako Kenneth Cole a Timberland.
Namísto anonymního sběru dat od mobilních uživatelů nabízejí přímou spolupráci. Za data, která o sobě každý uživatel poskytne, dostane slevu na nákup. Takový směnný obchod v praxi.
Swirl nabízí možnost výběru, zda dojde k aktivaci aplikace, což řada zákazníků uvítá.
Test aplikace proběhl v několika obchodech firmy Timberland v Bostonu a New Yorku, Tři čtvrtiny zákazníku se na nabídku podívalo a 35 % z nich (celkem 750 lidí) slevový kupon nakonec využilo.
Obchody značky Kenneth Cole na to jdou ještě o něco mazaněji. Aplikaci využívají pouze u některých sekcí na vybrané druhy zboží. Když se zákazník dostane v obchodu právě do této sekce, jeho telefon se “vzbudí” a obdrží oznámení o možnosti získat slevu.
Podobný nápad, jak ze získávání dat nebo zobrazování reklamy udělat hru nebo obchod už napadl řadu jiných firem. Po zhlédnutí několika reklam přes aplikaci Locket se uživateli přičte malá suma na jeho PayPal účet, odkud pak může darovat sumu na charitu. Dalšími podobnými aplikacemi jsou i Aquto a Qustodian.
Zdroj: www.brandchannel.com