Telefónica se od provedení "výbušné kampaně" pro 1188 distancuje a chystá právní kroky
Krabička s diodou, která vyvolala policejní manévry, zdroj: ČT24 |
Stovka baterií s blikajícími diodami, které se objevily v širším centru Prahy, jsou skutečně kampaní pro linku 1188. Potvrdila to společnost Telefónica O2 Czech Republic, která je jejím vlastníkem. Stran realizace konceptu byla podle prohlášení tiskového mluvčího Telefóniky Martina Žabky oslovena společnost ze skupiny McCann Worldgroup - konkrétně Unit 003. Telefónica pro Marketing Journal uvedla, že se od způsobu provedení této reklamní kampaně zcela distancuje.
"Je pravdou, že jsme společnost Unit 003, oslovili s realizací marketingové kampaně ke zviditelnění značky 1188," uvádí tiskový mluvčí Telefóniky Martin Žabka, "Návrh v této podobě jsme ale rozhodně neodsouhlasili." Podle Žabky provedení kampaně neodpovídalo schválenému zadání. Z kampaně totiž mělo být jasně patrné, že se jedná o reklamní akci."
"Nebyli jsme informováni o provedení, termínu spuštění ani o zvolených místech," pokračuje Žabka. "Dokonce jsme neobdrželi žádnou informaci o tom, že se s agenturou v této souvislosti spojila Policie ČR. V současné chvíli podnikáme právní kroky proti poškození dobrého jména naší společnosti. I přesto, že za tuto kampaň necítíme odpovědnost, rádi bychom se touto cestou veřejnosti omluvili," uzavírá.
Společnost Unit 003 je dceřinnou společností agentury Momentum, spadající do skupiny McCann Worldgroup. Podle prvotních informací, které poskytl David Čermák, ředitel agenentury Momentum, byla chyba na straně subdodavatele realizovaného řešení.