The Guardian se vrací s kampaní Own The Weekend
Co se stane, když vyzkoušíte všechno, co vyčtete v sobotní příloze britských novin The Guardian, Do something? A naopak, jaké jsou následky toho, když si sobotní noviny nekoupíte? Kampaň agentury BBH, Own The Weekend, odpovídá na všechno.
Už před rokem, v lednu 2013, spustil deník The Guardian ve spolupráci s londýnskou agenturou Bartle Bogle Hegarty kampaň Own The Weekend, která měla podpořit novou přílohu sobotního vydání. Ve dvou krátkých spotech mohli diváci vidět, co se přesně stane, nepřečtou-li si sobotní přílohu. Greg, mladý muž, tak místo toho aby se dozvěděl o nejnovějších technologických novinkách vysvětloval manželce, proč mají rozbitou televizi, zatímco Clare a její přátelé strávili odpoledne v nemocnici. Kdyby Clare četla sobotní The Guardian, uvařila by něco bezpečnějšího a jednoduššího než španělskou paellu.
S rokem 2014 ale přišel čas na trochu jiný přístup. Po loňském úspěchu vsadila BBH na podobný přístup, ale jiný úhel pohledu. Ian sobotní noviny čte, a protože je skvělým obsahem přílohy Do Something tak inspirován, vyzkouší všechno. Jak to asi dopadne, že? Velmi špatně a jeho dům se promění v totální chaos. Sobotní The Guardian se vyplatí číst, jen je třeba to brát s mírou. Všeho moc škodí a to platí i v případě skvělého obsahu. Na minutový spot, který bude vysílaný v televizích, kinech a online navazuje kromě dalšího i soutěž na Twitteru. V té mají uživatelé za úkol najít ve videu různé schované předměty. Twitterový účet @guardian jim s tím pomůže deseti nápovědami - jednou každý den. To je pěkné využití videa pro další obsah, že?
Mluvíme-li o The Guardian a jeho reklamách, nelze opomenout i na jeho příběh O třech prasátkách, rovněž z dílny BBH z roku 2012. Ta je perfektní ukázkou skvěle zvládnutého řemesla i kreativity. Pomocí útržků ze sociálních sítí vypráví upravenou verzi pohádky O třech prasátkách. Ta uvařila vlka, protože se jim snažil sfouknout dům, za což se jim dostalo masivní podpory veřejnosti. Každý si přece musí chránit svůj majetek, ne? Jenže všechno je jinak - prasátka se doznala, že za vším stála snaha zamaskovat pojistný podvod vyvolaný neschpností splácet hypotéku. Ptáte se, co s tím má společného The Guardian? Jako jediný totiž ukazoval jen a pouze ověřené informace bez příkras. Kromě skvělého nápadu navíc reklama ukazuje, jak může být nebezpečné, když informace získáváme jen skrze sociální sítě. Není divu, že tato reklama získala na festivalu v Cannes Zlatého lva.
I tradiční tištěná média mohou být propagována video obsahem. Guardian navíc ukazuje, že tak lze činit velmi efektní a kreativní cestou.
Zdroj: AdAge