TikTok představil svoji akademii, novou vzdělávací platformu pro marketéry
TikTok přichází se vzdělávacím projektem TikTok Academy. Ten si klade za cíl zdarma vzdělávat všechny své uživatele. Ať už ty TikTokem nepolíbené, kterým předá základní informace „jak na to”, ale i zkušené TikTokery, kterým slibuje předat klíčové poznatky k tomu, jak vytěžit maximum z kreativních a marketingových možností, které síť nabízí.
TikTok Academy tak v mnohém kopíruje edukativní platformy jiných sítí, třeba Meta Blueprint od Facebooku nebo Flight School sociální sítě Twitter. Oproti nim je ale TikTok Academy zatím v začátcích a momentálně na ní můžete bezplatně absolvovat dva kurzy, a to TikTok 101, tedy jakési základy sítě, a kurz s názvem Small Business, který má pomoci zejména obchodníkům propagovat na síti své produkty a služby.
Každý z kurzů zabere maximálně pár hodin a probíhá formou krátkých videolekcí, kterými provází zaměstnanci TikToku. Kromě videolekcí je kurz proložen interaktivními grafickými předěly, v nichž můžete své nabyté znalosti otestovat a osvěžit si to, co již bylo ve videolekci řečeno.
Základní kurz TikTok 101 nabízí opravdu prvotní vhled do toho, jak TikTok funguje a vysvětluje obecné principy platformy. Například to, že máte být co nejvíce autentičtí a zábavní a počítat s tím, že chcete upoutat pozornost uživatele pomocí videa na celou obrazovku telefonu a výrazné audiostopy. Kurz primárně cílí na marketéry a menší značky, dává tedy i tipy, jak propagovat vlastní podnikání nebo jak zaujmout co největší cílovou skupinu na For You Page. Vysvětluje ale i princip trendů, výzev nebo populární hashtagy, které na TikToku pravděpodobně potkáte.
Kurz je proložen konkrétními příklady jednotlivých obsahů, na kterých vysvětluje, jak celá platforma funguje a čím se jako tvůrce můžete inspirovat. Připomenete si tak ikonické momenty TikToku, jako třeba post, díky kterému se starý hit Dreams od Fleetwood Mac dostal do čela všech hitparád po celém světě.
První kurz je velmi obecný, své znalosti však můžete prohloubit v druhém z momentálně přístupných, s názvem Small Business. V něm už TikTok učí to, co ho z velké části živí, tedy reklamní příspěvky. Učí malé podnikatele, jak kreativně promovat na platformě své produkty nebo služby, a nabízí samozřejmě možnost sponzorovaných příspěvků a vysvětluje práci s Ads Managerem.
Logicky si tak vychovává uživatele, kteří budou na síti nejen trávit čas tvorbou obsahu, ale také platit za to, že se potédostane k jejich cílové skupině. Stejnou cestou půjde pravděpodobně i budoucí obsah. Třetím slibovaným je totiž kurz s názvem Commerce, který pravděpodobně ještě prohloubí možnosti zpeněžení vašich videoobsahů.