Titul z techniky? To chceš, nabádá uchazeče Fakulta strojní VŠB-TUO

11. 2. 2025 | Petr Michl, TZ
Ostravská strojní fakulta se po čase rozhodla osvěžit svou náborovou komunikaci a představila novou kampaň s názvem Titul Ing. Její insight zní jasně: je rozhodně lepší titul mít než ho nemít. A titul z techniky je výhra rovnou dvojnásobná.

Novou kampaň, jejímž cílem bylo zejména zaujmout a vyniknout v reklamním balastu, vypustila Fakulta strojní VŠB-TUO na sítě koncem ledna 2025. Po vzoru let minulých se cílovou skupinu teenagerů opět snaží ulovit zejména na platformách Instagram, TikTok a YouTube, nově pak na Twichi. Hlavním formátem, který má potenciální uchazeče lákat na náborovou microsite, je minutové video, jeho downcuty a sestřihy ve formě Reels.

Hlavní myšlenkou kampaně je prostý fakt, že kromě znalostí si lidé z vysoké školy odnášejí hlavně titul. A mnozí (aniž by to otevřeně přiznali) si jdou na univerzitu zejména pro něj. „Ta dvě tři písmena před jménem toho dovedou – otevírají dveře k lepším pracovním pozicím, vyšším platům i uznání okolí,“ uvádí autoři kampaně ze studií Action Please a Idea Please na náborové microsite tituling.cz.

Že je titul z techniky rozhodně lepší mít než nemít, ukazuje fakulta bez skrupulí i v hlavním náborovém spotu. „Od klienta jsme i tentokrát dostali úplně volnou ruku, takže jsme povolili stavidla kreativity a v námětu se docela vyřádili s cílem zaujmout cílovku z generací Z a alfa, které už jen tak něco nepřekvapí,“ uvádí režisér a autor kampaně z produkce Action Please Radim Dittrich. V redakci jsme přitom jasně identifikovali, že autoři sledovali Simpsonovi a jejich oblíbenou postavičkou je Mr. Burns. 

Ve spotu nechybí akce, stíhačky ani roztleskávačky. „Už jsme si vyzkoušeli, že čím ulítlejší námět, tím vyšší zájem ze strany cílové skupiny. Očekáváme, že to pohne s počty přihlášek směrem nahoru, jako se to dělo v minulosti, kdykoli jsme přišli s novou kampaní,“ věří PR koordinátor fakulty Jakub Kotzot. Podle jeho slov kampaň potrvá souběžně s přijímacím řízením do začátku podzimu. 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: