TOP 10 reklam Super Bowlu 2024
Kansas City Chiefs se stali opět vítězi Super Bowlu. Stalo se tak až touchdownem 3 vteřiny před koncem prodloužení, který obrátil skóre na výsledných 25:22. San Fracisco 49ers přitom v průběhu zápasu vedli o 10 bodů. Dění na hřišti se věnujeme více, než obvykle činíme v našich reklamních přehledech, i kvůli tomu, abychom se mohli přesunout i na to v publiku. Jasně nejsledovanější osobou v něm byla zpěvačka Taylor Swift, partnerka hráče Kansasu, Travise Kelceho. Popkulturní ikona tak velká, že se spekuluje o tom, že její vyjádření podpory konkrétnímu kandidátovi by mohlo rozhodnout nadcházející americké prezidentské volby. I proto byla v hledišti pod drobnohledem. Jeden z nejpopulárnějších komentářů pod oficiálním videem NFL se sestřihem reakcí zpěvačky říká: „Pokaždé, když se Taylor objevila na obrazovce, napili jsme se. A jsme úplně pod obraz.“ Video si můžete prohlédnout zde a doporučujeme zejména jeho závěr, kde je rozhodující moment zápasu.
Přesuňme se k výběru nejlepších spotů, které byly (jako tradičně) plné hvězd z oblasti sportu, hudby a filmu. Nic se nemění ani na důrazu na humor a přehrávané scény ještě patrnějšího od „dob covidu“. Super Bowl je přeci jenom také svátek eskapismu od každodenních starostí. Když je od čeho utíkat, tlačí o to víc na pilu.
Televizní stanice CBS se nicméně držela zpátky, když si od inzerentů žádala 6,5 až 7 milionů dolarů za vysílání 30 vteřin reklamy během zápasu. Jde o stejnou cenu jako loni.
Paramount+ | Sir Patrick Stewart Throws a Hail Arnold
Streamingová služba Paramount+ postavila pod horu Paramount rozehrávače Miami Dolphins Tua Tagovailoa, Patricka Stewarta (ze Star Treku) a Drew Barrymore s úkolem tento skalní motiv překonat. Když máte lano, ale ne k ní připevněnou kotvu nebo šišatý míč na americký fotbal, musí posloužit někdo s šišatou hlavou. A tu má přece Arnold z animovaného seriálu Arnoldovy patálie. To je základní premisa spotu, u něhož oceňujeme mimo smyslu pro humor i využití brandového motivu v podobě hory, kterou jsme viděli před snímky tohoto filmového studia nespočetněkrát. Speciální díky pak vyslovujeme za oživení kapely Creed s jejich čtvrt století starým hitem Higher.
NYX | Duck Face feat. Cardi B
Zpěvačka Cardi B se vyžívá v sexualizaci své tvorby obrazem i texty. Byla tak pravou osobou pro propagaci rtěnky značky NYX, Duck Plump, pro „nafouknutí rtů“, která se zvrhla ve vlnu sebemrzačení mužů toužících po zvětšení něčeho úplně jiného. Ano, d*ck — prostě si to popletli. Bohužel, celá reklama nebyla během zápasu vysílána. Po první polovině její stopáže se na obrazovce objevil QR kód, který diváky odkázal na plnou verzi s obsahem, který by byl asi moc pobuřující.
State Farm | Like a Good Neighbaaa feat. Arnold Schwarzenegger & Danny DeVito
Pojišťovna State Farm najala na tahání štěňátek z hořícího domu toho pravého, ultimátního akčního hrdinu Arnolda Schwarzennegera. Problém nastal až při jejich předání a vyslovení claimu: „Like a good neighbour, State Farm is there (v překladu: State Farm tu je, stejně jako dobrý soused).“ S jeho rakouským přízvukem je výslovnost slova „neighbour“ spíše „neighbaaa“ (nejbaa). Režisér se to z něj snažil vytlačit natáčením dalších akčních scén, ale zbytečně. Zaskočil až někdejší filmový parťák Danny De Vito, „backstabaa“ jeden.
Bud Light | Easy Night Out
Reklama na Bud Light je přesně taková, jakou si ji diváci v posledních letech přejí. S bláznivým scénářem a s produkcí, z které „tečou peníze“ doslova každou vteřinu. Přesně to se děje ve spotu, ve kterém se zjeví džin od Bud Light plnící přání. Z celebrit se zjeví legenda amerického fotbalu Peyton Menning a zpěvák Post Malone, jehož závěrečné přání přivolá dokonce zubaté cameo z Jurského parku.
Popeyes | Wings for Wings feat. Ken Jeong
Fast foodový řetězec Popeyes se objevil s reklamou na Super Bowlu úplně poprvé. Jejím hrdinou je herec Ken Jeong, který se probouzí z kryogenní „hibernace“ po 52 letech. Zadáním pro jeho rozmrazení bylo: probudit, jakmile budou k dispozici lepší kuřecí křidélka. Humorné momenty pak přináší Jeongovy reakce na vymoženosti dnešního světa, z kterých je nejsnesitelnější psí plemeno labradoodle. Při konfrontaci pochopitelně přikusuje kuřecí křidélka Popeyes, aby se s tou náloží šíleností vyrovnal.
Reese’s | Yes!
Přehlíženým uměním je vytvořit zapamatovatelnou produktovou „třicítku“ vysílanou v rámci více než minutových výpravných spotů s hollywoodskými hvězdami. To se podařilo kreativcům pracujícím pro značku Reese’s. Její rozšíření produktového portfolia čokoládových košíčků o ty čokoládovo-karamelové si prostě zapamatujete.
Uber Eats | Don’t forget Uber Eats
Již dříve jsme vám představili upoutávku na spot značky Uber Eats, pro kterou angažovala Victorii a Davida Beckhamovy. Lidé milují celebrity, co si ze sebe umí vystřelit. I proto nasbírala parodie vlastního memu na sociálních sítích za 24 hodin od zveřejnění 20 milionů zhlédnutí a za týden a něco přibyly další desítky milionů. Samotný spot v sobě nemá pop-kulturně silný příběh jako zmíněná upoutávka a Bekchamovi jsou jen dalšími hvězdami, jež si nemohou vzpomenout. V jejich případě na Spice Girls. Hlavními hvězdami jsou ale Jennifer Aniston a (Ross z Přátel) David Schwimmer, kterého jeho někdejší osudová seriálová láska vypustila z paměti.
T-Mobile Home Internet Feeling
T-Mobile pokračuje v muzikálových reklamách. Tentokrát herci Zach Braff a Donald Faison zazpívají novému sousedovi, kterého představuje Jason Momoa, příběh o tom, jak se kabelovka dnes už nezapojuje přes dráty a ke všemu vám stačí domácí 5G internet od T-Mobile. „Znásilněnou“ písní je What a Feeling od Irene Cara, jež se proslavila v roce 1983 díky filmu Flashdance.
Dunkin' | ‘The DunKings’ feat Ben Affleck, Matt Damon, Tom Brady, Jack Harlow, Jennifer Lopez, & Fat Joe
Jennifer Lopez narušila loňskou reklamu Bena Afflecka pro Super Bowl. Letos nebyla spokojená s pěveckým vystoupením „bostonského masakru“, boy bandu Dun-Kings v reklamě na koblihový řetězec Dunkin'. Afflecka doprovází jeho dlouholetý parťák Matt Damon, o kterém se ví, že mu vztah se zpěvačkou a herečkou s hispánskými kořeny kdysi rozmlouval. A také legenda amerického fotbalu, Tom Brady. Právě on jediný Jeniffer Lopez zaujal.
Tato reklama navazuje na tu zveřejněnou před týdnem na vyhlašování cen Grammy. V ní se Affleck na hudební vystoupení připravuje, mimo jiné s Charli D’Amelio. Té se bezelstně ptá: „Kdo je to ten TikTok?“
Verizon | Beyoncé for Verizon
A na závěr tu máme vystoupení královny Beyoncé. Tentokrát neproběhlo během pauzy půlící zápas, tuto show letos ovládl Usher. Beyoncé ovšem předvede celou řadu prvotřídních představení s jediným cílem, „zbořit internet“ — konkrétně 5G internet od Verizon. Asi tušíte, že se jí to nepodařilo, ale sledovat její snažení je i tak zábavné. Zpěvačka mimochodem spojila své angažmá s oznámením nového alba „ACT II“, které vyjde 29. března.