Trochu více kreativity prosím! Washington Redskins se mění na Washington Football Team

24. 7. 2020 | Petr Michl
Tým NFL se poddal tlaku sponzorů a zahodil „rudokožce“. Místo nich přišel s nejvíce politicky korektním názvem, který by vás pro svou nudnost snad ani nenapadl.
„Můžete mít ty nejlepší taktiky na světě a peníze. Když budete mít špatně strategii, neuspějete.“ 1
  • Jak zlepšit efektivitu prodeje?
  • Jak komunikovat se zákazníky?
  • Jak vycházet vstříc klientům?
  • Jak zpracovat funkční strategii?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 1 zdroj: Mark Ritson


Původní logo Washington Redskins

Hnutí #BlackLivesMatter sloužila jako katalyzátor změn i u „starých křivd“. Tým z nejvyšší ligy amerického fotbalu nosil od roku 1937 jméno Washington Redskins. Proti označení „rudokožci“ protestovali opakovaně zástupci původních obyvatel Ameriky. Majitele dohnal k přehodnocení až tlak od sponzorů jako Nike, FedEX či PepsiCo. Včera oznámená změna je nicméně tak šedivá a nudná, jak si jen můžete představit.

Klub ponese jméno Washington Football Team.

Tedy jde o název tak generický, že proti němu nemůže protestovat vůbec nikdo. Možná s výjimkou Evropanů, kteří považují football za ten sport, při kterém se — jak napovídá samotný název — většinu času kope do nohy míčem. Dlouholetý nesoulad mezi tím, že nejpopulárnější sport světa je v naprosté většině jeho států fotbalem, zatímco v několika odštěpcích někdejšího britského impéria se mu říká soccer, ovšem nemá rasistickou povahu, takže se neřeší.


Nová podoba dresů klubu Washington Football Team

Klubem zveřejněná fotografie hráče v nové podobě dresu ukazuje, že barevné schéma kombinace vínové, bílé a žluté zůstalo zachováno. Tam, kde bylo logo s „indiánem“ je ovšem jen číslo hráče. U čísla na hrudi je malým fontem napsáno „Washington“. Pro ty se sarkastičtějším pohledem na svět to je prostě takový hezčí „rozlišovák“ na trénink.

Změna se už projevila na účtech sociálních médií i na stránkách klubu.

Reakce se pochopitelně různí. Někteří jsou rádi jen za odhození „rudokožců“. Jiní nechápou, jak mohl přijít někdo s takovýmto „ne-nápadem“ a dělají si legraci z toho, že online zkratka k podpoře týmu #HTTR (Hail to the Redskins) se teď změní #HTTWFT (Hail to the Washington Football Team). A pro mnoho lidí není daleko od WFT k reakci „WTF“. Tento pocit měl třeba po prvním spatření nového názvu LeBron James. Dle basketbalové superstar musel být jistě výsledkem „intenzivní schůzky představenstva“.  

Nový „ne-název“ prý bude Washington používat v průběhu příští sezóny. Jeho vedení si ale pravděpodobně uvědomuje, že jde o nedodělek. Dle tweetu reportéra ESPN Adama Sheftera bude tým „hledat zpětnou vazbu od současných i bývalých hráčů, fanoušků, sponzorů a komunity pro název, kterým tým využije někdy v budoucnu“. Vybrat si z hromady nápadů od komunity „přátel klubu“ je přitom možné a to, i když teprve začínáte. V ten samý den, kdy oznámil svou novou identitu Washington Football Team, zveřejnil po několikaměsíčním hledání své přízvisko nový 32. tým hokejové NHL, který ponese název Seattle Kraken.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: