Twitter bude sledovat, jaké aplikace stahujete
Sociální síť Twitter pokračuje v sérii novinek. Tentokrát bude v rámci lepšího a více personalizovaného zážitku svých uživatelů sledovat, jaké mají na mobilu stažené aplikace. Samozřejmě jen pokud jim tyto informace povolí získávat.
Twitter zjevně pokračuje ve snaze přiblížit se Facebooku. Ani ne měsíc potom, co byla představena celá řada změn, například přehled nejzajímavějších tweetů nebo plná timeline už od prvního momentu na Twitteru, je tu další vylepšení. Aby mohla sociální sít zobrazovat relevantnější reklamy a lépe personalizovat obsah od účtů, které uživatelé zatím neodebírají, představuje takzvaný App Graph. Ten by jim měl umožnit získat a evidovat informace o tom, jaké si jednotliví uživatelé stahují mobilní aplikace. Twitter totiž od srpna zobrazuje v rámci timeline i tweety od účtů, které uživatelé ještě neodebírají. Tedy například v rámci doporučení na základě společných zájmů. Právě přesnějšímu doporučování pomůže i sledování aplikací.
To by se logicky spoustě uživatelů nemuselo vůbec líbit. Proto bude možné tuto funkci vypnout. Jakmile bude tato aktualizace v provozu, všichni uživatelé budou mít funkci automaticky zapnutou. Skrze aplikace však budou o jejím spuštění informování a budou ji moci v nastavení deaktivovat. Twitter navíc nebude mít k dispozici žádná data z aplikací, pouze jejich název. Podobné informace už nyní mají možnost využít vývojáři pro Anrdoid i iOS. I tento update je dalším krokem směrem k Facebooku. Ten pro doporučování reklam a obsahu využívá historii prohlížení svých uživatelů.
Kromě sledování aplikací představil Twitter i další drobnou změnu, konkrétně v oblasti obtěžování a problematických účtů. Dříve byl totiž často kritizován za nedostatečnou reaktivnost u těchto obtěžujících uživatelů. Nyní mohou uživatelé snadněji označit obsah za nevhodný, případně zablokovat celý účet. Vznikla také stránka, na které si mohou všechny jimi blokované účty prohlédnout. Důležité navíc je, že nyní zablokované účty neuvidí nic z jejich profilu. Podle Twitteru se jedná o kroky, které dají do rukou uživatelům více kontroly, což je jeden z dlouhodobýc cílů mikroblogovací sociální sítě.