Twitter dává tweety o rasové nerovnosti na billboardy v epicentech protestů
Vlastním územím Twitteru je ze své podstaty internet. V době, kdy v USA probíhá v ulicích řada protestů proti rasismu, nicméně vystupuje do míst, kde se tyto občanské nepokoje skutečně odehrávají.
A to s pomocí billboardů, které nechal vylepit 19. června, v den svátku Juneteenth značícího faktické vynucení konce otroctví po občanské válce Severu proti Jihu. Doplňuje tím řadu iniciativ na podporu černých tvůrců.
Billboardy jsou ve městech, kde se vyskytly či vyskytují ty nejmasovější protesty. Jsou mezi nimi Atlanta, Chicago, Louisville, Minneapolis, New York, Los Angeles, Oakland a Philadelphia. Následující billboard je z Minneapolis, tedy z města, kde byl zavražděn policistou Floyd George. Říká:
„Protestující se nesnaží začít rasovou válku. Snažíme se ji ukončit."
God-is Rivera zastávající v Twitteru pozici global director of culture k tomu uvedla:
„Chtěli jsme se objevit ve městech, které se v posledních týdnech staly epicentry protestů, v místech, co se staly hlavními body vzepětí (hnutí) #BlackLivesMatter a požadavku na rovnost.
(…)
Nechtěli jsme se ovšem v těchto místech objevit jako Twitter, chtěli jsme jen zvýraznit myšlenky a perspektivy lidí, co sdílejí tyto intenzivní pocity o tom, co se nyní děje ve světě. A chtěli jsme je ukázat jejich vlastními slovy.“
Uživatelé, kteří pak vidí své tweety na ulicích, jsou pochopitelně nadšení. Podobně jako „klub z Bronxu“ Joél Leon.
a kid from the #Bronx has a billboard. a billboard with his words. on 41st and 7th. who would have thought...
thank you @GodisRivera (because you are godly.) thank you @BukkyOjeifo, @Blackbirds and the @Twitter team.
this is resistance. this is #BlackJoy. pic.twitter.com/9pHOxhrUne
Billbaordů je celá řada a přes spojující téma jsou jejich poselství velmi různorodá. Níže si můžete některé prohlédnout.
Pro Twitter to není první outdoorová kampaň. Premiéra společnosti přišla v roce 2016, kdy se vytasila po USA s kampaní založenou na silných fotografiích a symbolu hashtagu, který pomohla globálně etablovat.
What's Happening?, the first ever OOH brand campaign from Twitter won the Outdoor Lions Grand Prix in 2017 for its execution across The US.
Are you feeling inspired? Download the #CannesLions entry kit and get thinking about your submissions for 2019!https://t.co/gyYq1RvyFo pic.twitter.com/KtIVWq60FX
Získala za ní Grand Prix v kategorii Outdoor na Cannes Lions 2017. Tento úspěch podrrobně vysvětluje výše uvedené case study video.
Zdroj: Twitter