Twitter odhalil formu placeného předplatného Super Follow
Zdroj: Twitter / Martin Hoffmann
Twitter minulý týden oznámil investorům, že chce do roku 2023 zvýšit své příjmy téměř dvojnásobně na 7,5 miliard dolarů. A nechce tyto smělé plány nechat jen na inzerentech, platícími by se měli stát i uživatelé.
V rámci čtvrtečního tzv. Analyst Day oznámil formu placeného předplatného Super Follow. Uživatelé by si za vybraný exkluzivní obsah museli připlatit 4,99 dolaru měsíčně (tedy cca 110 korun). Co konkrétně za to Twitter slibuje?
-
- Exkluzivní obsah
- Odznak podporovatele
- Speciální newslettery
- Slevy a nabídky
- Přístup ke konverzacím komunit
- Exkluzivní obsah
A samozřejmě cílem je i to, aby skvělí tvůrci považovali Twitter za platformu, kde stojí za to přicházet s kvalitním obsahem. I oni by měli dostat podíl na penězích, které se předplatným vyberou. V tomto ohledu mají před Twitterem další platformy náskok, pravděpodobně protože platit za zprávy o 280 (a ne tak dávno jen 160) znaků odhalující svou veškerou podstatu přímo ve feedu se zdá troufalejší než odměnit let’s playera za to, že vás baví při streamu tady a teď, případně podporovat dlouhodobě tvůrce kvalitních videí na YouTube například přes Patreon.
Zdroj: Twitter / Martin Hoffmann
Zdroj: Twitter / Martin Hoffmann
Bloomberg na začátku února upozornil, že Twitter uvažuje o modelu předplatného i o tom, že jen pro předplatitele by byl dostupný nástroj Tweetdeck a pokročilejší analytika, než je k dispozici dnes.
Twitter Communities jako facebookové Skupiny
Součástí navržených změn je i spuštění Twitter Communities, tedy jakési obdoby facebookových Skupin. Ty představují na modrobílé sociální síti místa, kde se lidé sdružují okolo témat či zájmů. Dle přiloženého printscreenu prezentace si budou moci tvůrci vybrat, jakému publiku svůj příspěvek zasdílí.
Na výběr bude právě z publikování směrem ke všem, nebo do určité Komunity. Tvůrci tak budou moci snadno určovat, který obsah je pro uživatele placeného předplatného.
Zdroj: Twitter: Jane Macnchung Wong
Plány Twitteru
Zmíněný Analyst Day byl především akcí pro investory, jež měla nastínit dlouhodobé plány společnosti. Mezi těmi nejzásadnějšími, které Twitter zmínil, patří:
-
- Zdvojnásobit do konce roku 2023 rychlost rozvoje, což konkrétně znamená zdvojnásobit „počet funkcí na zaměstnance“, které přímo navyšují počet aktivních měsíčních uživatelů nebo navyšují obrat.
- Dosáhnout na alespoň 315 milionů aktivních měsíčních uživatelů do 4. kvartálu 2023. V Q4 2019 jich měl Twitter 152 milionů, takže by to od daného momentu symbolizovalo 20% roční růst.
- Poslední závazek je pro investory jistě nejdůležitější: navýšit obrat z 3,7 miliard dolarů v roce 2020 na 7,5 miliardy v roce 2023.
- Zdvojnásobit do konce roku 2023 rychlost rozvoje, což konkrétně znamená zdvojnásobit „počet funkcí na zaměstnance“, které přímo navyšují počet aktivních měsíčních uživatelů nebo navyšují obrat.
We’ve set ambitious goals and a clear strategy to accelerate innovation and growth. #TWTRAnalystDay pic.twitter.com/U1WnhimXs3
— Twitter Investor Relations (@TwitterIR) February 25, 2021
Mezi důležité podmínky takto znatelného navýšení obratu bude i zatraktivnění možnosti inzerce pro malé a střední podniky. Ty jsou například na Facebooku zodpovědné za více než polovinu peněz utracených za reklamu, na Twitteru to je jen 15 %. Je tedy co zlepšovat.
— Joe Fahrner (@JoeF) February 27, 2021
Kdyby vás zajímal přenos z celé akce, je dostupný níže.
Tune in to Twitter's 2021 Virtual Analyst Day. Watch it here: https://t.co/wzifGrS0WJ or @TwitterIR https://t.co/6FIv8trZjP #TWTRAnalystDay
— Twitter Investor Relations (@TwitterIR) February 25, 2021