Twitter spouští reklamní službu pro malé podniky
Twitter ve spolupráci s American Express již od prosince 2011 testuje nový reklamní formát. Od včerejška je oficiálně uveden. Cílí na malé podniky a mám být konkurencí pro Google AdWords, kontextovou reklamu, která je pro hegemona vyhledávačů zlatým dolem. Fungování služby je představeno v tomto videu.
Hlavním tahákem systému je to, že je podobně jako AdWords samoobslužný. Tedy firmy nemusí nic domlouvat s obchodními zástupci a nastaví si parametry reklamního sdělení přes pro to určené rozhraní. Formáty „Promoted Tweets“ a „Promoted Accounts“ – tedy propagované tweety a účty - se tak můžou stát rychle velice populární. Firmy by měly dokázat řídit kampaně na Twitteru sami bez velkých obtíží. Jednoduchost je také hlavní poselství, které Twitter sděluje i těmito hesly:
- „Začněte v několika minutách: ovládat vaší kampaň můžete průběžně.
- Není potřeba žádná reklamní zkušenost. Pokud dokážete tweetovat, dokážete propagovat na Twitteru.
- Nechte svoje tweety zaznít: „Promoted Tweets“ pomůžou malým podnikům dostat jejich sdělení před to správné publikum. Twitter sám vyhodnotí a automaticky identifikuje ty tweety s největší šancí zaujmout.
- Plaťte za followera u „Promouted Accounts“ a za engagement (kliknutí, retweet, odpověď a označení jako „favorite“) u „Promoted Tweets".
- Zacilte celý svět, konkrétní země, nebo omezte váš dosah na určité metropolitní oblasti v USA.“
Prvotní zaměření na americký trh je zřejmé. Prozatím bude moci nový reklamní prostředek využít jen omezený počet subjektů, konkrétně malé podniky a podnikatelé vlastnící kartu od společnosti American Express. Další rozšíření dostupnosti by ale prý mělo být otázkou pouhých týdnů.
Zdroj: www.marketingland.com, advertising.twitter.com