Uživatelé sociálních sítí stojí o komunikaci se značkami
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Ještě donedávna platilo, že sociální sítě jsou především místem interakce mezi rodinou, přáteli a známými, kam proniknou jen ty nejrafinovanější značky. Nyní se však stále častěji projevuje pro marketéry pozitivní trend. Uživatelé značky sami vyhledávají a požadují po nich interakci. Vyplývá to například i z výzkumu serveru eMarketer, který byl dnes představen veřejnosti.
Ten se zabývá vztahem těch, kteří alespoň jednou do měsíce využijí sociální sítě, ke komunikaci značek a produktů. Výkum uvádí s odkazem na únorový materiál společnosti Chadwick Martin Bailey, že zhruba jedna třetina všech uživatelů Facebooku se stala fanouškem některé ze značek. Jisto si není 23 % a do partnerství se značkou určitě nevstoupil zbytek respondentů - tedy 45 %.
V případě Twitteru pak uživatelé sledují značky ještě častěji - v 51 % případů.
A co je nejčastějším zdůvodněním těch, kteří značky sledují?
Na prvním místě jsou to samozřejmě informace o slevách, připravovaných akcích, slevové kupony a jiné výhody. Následují informace o novinkách a přehled o produktech, možnost vést dialog se zástupcem značky, případně mít možnost konzultovat svá rozhodnutí. Zhruba z osmi procent pak jde o tvrzení, že značky o svých produktech poskytují ty nejrelevantnější informace.
Aktivnější jsou ve sledování značek bez překvapení ženy, které zajímají především vouchery a slevy. Muži zase více stojí o vedení dialogu se značkou.