V Británii zahájili obchodníci prodej vánočního zboží
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Loni startovaly Vánoce v síti obchodního řetězce Selfridges 9. srpna, letos již téměř o týden dřív. Pokud si chcete u Selfridges pořídit například umělý vánoční stromeček, ozdoby anebo další zboží s vánoční tématikou, již máte tu možnost. Zatím bez marketingové masáže, ale jinak s plnou parádou. Znovu se tak potvrzuje fakt, že k obchodníkům Vánoce přichází rok od roku dříve. A oprávněný strach prodejců z nižších výdělků pravděpodobně tento trend výrazněji podpoří.
Přestože marketéři oběcně zastávají názor, že punc svátečního prodeje přitáhne do obchodu více lidí, stále častěji se ozývají i názory, že přílišné připomínání komerčního charakteru moderních Vánoc může nakupující decimované krizí spíše frustrovat a od nákupu ve finále odrazovat.
Jak si s tím poradí světoví i domácí prodejci, na to si budeme muset počkat na přelom září a října, kdy se očekává masivnější rozjezd vánočních kampaní.