Válka o nadvládu nad zprávami
Facebook, Google a Apple soutěží o to, kdo udrží uživatele déle v rámci své moci. Čím více času u nich totiž uživatel stráví, tím více reklam a peněz jim přinese.
Facebook si je dobře vědom toho, že má Google v oblasti zpráv navrch. Hlavní roli v tom zajisté hraje Gmail a také možnost video rozhovorů přes Google Hangouts. Facebook se sice snažil vnutit svým uživatelům emailové adresy a převést větší část jejich komunikace na modrou síť, ale s velkým úspěchem se tento krok nesetkal.
Teď se Facebook rozhodl zkusit něco jiného. Testuje posílání soukromých zpráv z boxu v záhlaví domovské stránky, kde běžně uživatelé píší své statusy. Poněkud problematické je jen odlišení soukromých zpráv a veřejných příspěvků. Nikdo by opravdu nechtěl poslat soukromou zprávu původně určenou novému milostného objevu všem svým kamarádům. Podle informací serveru Techcrunch už novou možnost přecházet mezi soukromými zprávami a veřejnými statusy do news feedu Facebook testuje na malé skupině uživatelů.
Posílání zpráv napříč různými platformami se stalo oblastí, kde o pozici jedničky bojuje několik společností. Kromě Googlu a Facebooku se snaží prosadit i Apple. Ten je poměrně oblíbený na mobilní platformě s aplikací iMessage, která propojuje jednotlivé iPhony, ale v rámci počítačové verze stejnou popularitu nemá. Apple těží z toho, že má nejen vlastní operační systém, ale i vlastní zařízení, kam konkurenci nemusí pustit. Google zase kraluje na webu prostřednictvím Gmailu a snaží se podpořit zasílání zpráv i v mobilním prostředí přes Google+ a různé formy komunikace, které nabízí.
Facebook se do posílání zpráv na různých platformách pustil už v roce 2010. Byl to Facebook Messenger - mobilní aplikace na posílání zpráv a sdílení lokace, která navazovala na chat na webových stránkách Facebooku.
V současnosti je psaní soukromých zpráv na webu Facebooku možné jen přes kliknutí na malou ikonku v levé části horní lišty nebo po rozkliknutí položky Zprávy v sekci Oblíbené.
V mobilní aplikaci Facebook podporuje posílání zpráv přes prvek Chat Heads. Ten má urychlit komunikaci a poskytovat upozornění na novinky. Záměrem největší sociální sítě světa je přimět uživatele vracet se častěji. A dosáhnout toho chce právě přes bližší kontakt lidí prostřednictvím zpráv.
První krok k nastavení soukromí statusů už Facebook udělal. Nabízí možnost vybrat si z několika typů sdílení - status tak může být Veřejný, určen pro Přátele, Blízké přátele, nebo si můžete psát jen tak do svého virtuálního šuplíku, když zvolíte možnost Jenom já.
Zdroj: www.techcrunch.com