Vánoce s Disney: Nová reklama nabízí nostalgii i krásu digitální animace

12. 11. 2020 | Barbora Vičarová
Také jste měli v dětství oblíbeného plyšáka, který vám špinavý a potrhaný sedí na poličce dodnes? Tuto milou nostalgii Studio Disney letos přetavilo do 3minutového snímku beze slov, který má promlouvat k divákům napříč kontinenty.

Předat divákovi příběh v čase tří minut tak, aby na jeho konci zamačkával slzu, je rozhodně náročný úkol. V letošní vánoční reklamě si s ním však studio Disney poradilo velmi dobře – rodinná sounáležitost, plyšová hračka i kouzlo vzpomínek v animované podobě funguje. Kreativní ředitelka značky Disney pro region EMEA popsala ideový proces, který výrobě tohoto dojemného díla předcházel. 

Krátký animovaný spot vypráví příběh babičky Loly a její vnučky, ve kterém figuruje plyšová hračka ikonického Mickey Mouse. Reklamní film s názvem From Our Family To Yours (Od naší rodiny pro tu vaší) by měl běžet ve vánočním čase na 26 trzích v Evropě, Austrálii nebo Americe a je znát, že jeho tvorba byla brána stejně vážně, jakoby šlo o kterýkoliv jiný snímek od studia Pixar, které pod The Walt Disney Company spadá. 

Kreativní a marketingová ředitelka značky, Angela Affinita, říká:

„Věděli jsme, že příběh, v jehož srdci stojí tradice a pospolitost, bude relevantní a uvěřitelný pro lidi po celém světě. Přistupovali jsme k tvorbě, jako bychom byli Disneyovi, a měli jsme jen 3 minuty na to náš příběh vyprávět.” 

Emoce fungují univerzálně

Zvláště v koronavirové době se tak značka snažila předat milý a dojemný příběh, který vás pohladí na duši. Roztomilý dětský charakter hlavní hrdinky nápadně připomíná jiné postavičky z filmů, jako je třeba malá Boo z Příšerek, s.r.o. nebo chlapeček Arlo ze snímku Hodný dinosaurus. 

Reklama procházela testováním skrze focus groups, které potvrdilo, že příběhu národnosti rozumí univerzálně, nehledě na jazyk nebo kontext. Výroba vánoční reklamy odstartovala už v dubnu tohoto roku, kdy interní tým Disney spolupracoval mimojiné třeba se specializovaným novozélandským animačním studiem Flux. Celá animace ve 3D pak probíhala stejným způsobem, jaký se používá v produkcích s celovečerními filmy.

Celý spot je bez dialogů, protože značka chtěla, aby „rezonovala v celé Evropě bez ohledu na místní jazyk.“ Úvodní píseň Love is a Compass složila a nahrála populární britská umělkyně Griff a výtěžky z prodeje singlu budou věnovány dlouholetému charitativnímu partnerovi společnosti Disney, Make-A-Wish. 

Najděte překvapení! 

To nejlepší na konec – jako většina filmů Disney, i tento minifilm je plný tzv. easter eggs, neboli speciálních překvapení skrytých v animaci. Pozorné oko tak může najít třeba referenci na připravovaný krátký film Once Upon a Snowman, sbírku DVD Marvel, Star Wars a Disney nebo hromadu časopisů National Geographic, které také spadají pod impérium Disney, schovaných na Lolině poličce.

 

Sdílejte tento článek:
Podobné články: