Velké PR gesto plave po řece. Je lepší to opravdové, nebo 'CGI fake'?

11. 3. 2024 | Petr Michl
Temže, nebo Vltava? Kosmetická značka Ordinary, nebo Česká spořitelna? Real, nebo fake? To jsou otázky, které si budete klást při porovnání těchto dvou kampaní.

 Veké gesto. To přesně si dovolila kosmetická značka Ordinary u příležitosti představení svého produktu s nový složením: kyseliny hyaluronové 2% + B5. Na Temži vyslala její lavhičku. Tedy respektive pořádnou lahev vysokou 12 metrů.  

Lahev byla tak vysoká, že při průjezdu pod slavným Tower Bridge museli počkat na jeho rozevření uprostřed, podobně, jako to dělají skutečně velké lodě. Podobné akce jsou čistý PR stunt. Uděláte něco tak velkého a neobvyklého, že si toho je těžké nevšimnout. Fotky z toho budou natolik zajímavé, že vzbudí mediální pozornost. A navíc se posypou i reakce na sociálních sítích.

 

Kampaň České spořitelny aneb Po Vltavě plavou CGI gamepady k Xboxu

Značka Ordinary při představování dávala najevo, že toto není fake. Není divu, organizace něčeho podobného je jednoduše náročnější než zadat pokyn 3D animátorům, aby něco podobného vytvořili od klávesnice.

Minulý týden ovšem přesně tento přístup zvolila Česká spořitelna. Ta se už před několika lety rozhodla oslovovat mladé skrze gaming. A spolupracuje přitom i s herním streamerem Petrem Jirákam alias Xnapym. Právě on se podílel na propagaci videa, v němž na Vltavě pod Mánesovým mostem v Praze plují na hladině reálně vypadající obří 3D Xbox herní ovladače. Ty však byly ve skutečnosti vytvořeny ve studiu agentury VML s pomocí speciálních CGI efektů.

Cílem celé mikrokampaně je upozornit na akční nabídku v rámci věrnostního programu Moneyback v mobilní aplikaci George. Díky ní může prvních 200 klientů získat herní konzole Xbox Series X za cenu 9 990 Kč plus druhý ovladač jako dárek. 

Podle průzkumu agentury NMS a České spořitelny se tzv. gamingu v ČR pravidelně věnuje 37 % obyvatel, tedy 2,5 milionu lidí, kteří v průběhu hraní online her provádějí množství finančních transakcí. Proto se Spořitelna rozhodla v roce 2023 vstoupit na globálně nejpopulárnější herní sociální síť Twitch a ve své dlouhodobé komunikační kampani oslovovat komunitu českých hráčů online her a inspirovat je prostřednictvím rad, tipů a informací, souvisejících s tématy financí a finančního zdraví v oblasti gamingu.

„S naším ambasadorem Petrem Jirákem, známým pod přezdívkou Xnapy, vytváříme od léta 2023 pravidelný gamingový seriál na Twitchi, v němž otevíráme nová gamingová témata, týkající se financí a finančního zdraví, podpory sebevědomí a kyberbezpečnosti,” říká Jakub Kuneš, který je odpovědný za rozvoj značky České spořitelny v prostředí gamingu a online a dodává:

„Dosavadní výsledky naší dlouhodobé gamingové kampaně #LevelUpYourLife ukazují, že alespoň některou z našich aktivit zaznamenalo už 40 % hráčů, mezi těmi nejmladšími (15 až 24 let) dokonce téměř 70 %. Drtivá většina hráčů — celých 88 %  pak hodnotí naši kampaň jako originální a líbivou.”

Real vs. CGI fake

Co dle vás působí lépe? Skutečná 12metrová „lahvička“ kyseliny hyaluronové na Temži, nebo CGI gamepady na Vltavě? My pro působivost pořízených fotografií upřednostňujeme britskou kampaň. Popravdě ale nedokážeme posoudit, nakolik ovlivní reálnost podobných PR stuntů jejich dopad. Z hlediska PR efektů pro medializaci v tradičních médiích straníme přeci jenom skutečným grandiózním zásahům do veřejného prostoru, obzvláště pokud se podobné brandované akce vytvořené s pomocí CGI stanou třeba i díky využití AI video nástrojů něčím častým.

Vzhledem k cílové skupině kampaně České spořitelny, která je s virtuálními světy videoher přímo spojena, si ale rozhodně nemyslíme, že by CGI gamepady byly pro daný účel nějak ošizené.

 

Kam dál?

O časté frekvenci CGI PR stuntů jsme nemluvili náhodou. I v Česku se totiž začínají rozmáhat. Minulý týden jsme psali o dle nás dosud nejpovedenější lokální kampani tohoto typu, která získává body navíc i za dojem hraniční legality podobné akce.

Podívejte na ni v článku Tramvaj táhnoucí obří balonky budí na sítích rozruch. IKEA tak upozorňuje na nové nižší ceny.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: