Velký průvodce formáty pro rok 2021. Zjistěte, jak se správně vejít na sociální sítě

21. 4. 2021 | Barbora Vičarová
Zajímá vás, jak se změnily formáty obrázků a fotografií na sociálních sítích? V našem velkém přehledu pro rok 2021 se dozvíte, jaké rozměry jsou pro jednotlivé sítě ty pravé.

Věděli jste, že pokud je informace doplněna příhodným obrázkem, zvyšuje se šance, že si ji lidský mozek zapamatuje až o 65 %? A jinak tomu není ani na sociálních sítích. Jako marketéři byste na vizuální stránku svých sdělení rozhodně neměli zapomínat. S formáty to ale mnohdy není jednoduché a tak jsme přinášíme velký přehled toho, jak formáty obrázků a fotografií na sociálních sítích využívat co nejlépe. Pojďme na to. 

Instagram

Pryč jsou časy, kdy byl Instagram jednoznačně spojen se čtvercovou fotkou a vy jste si lámali hlavu s ořezem fotografie. Momentálně už na Instagramu využijete různé formáty a je jen na vás, jak se rozhodně využít možnosti, které Instagram nabízí. 

V Instagramovém feedu stále platí 3 různé rozměry fotografií, které můžete použít:

  • čtvercovou fotografii, ideální formát je 1080px na šířku a 1080px na výšku
  • vertikální fotografii na výšku, ve formátu 1080px na šířku a 1350px na výšku
  • horizontální fotografii na šířku, ve formátu 1080 px na šířku a 560px na výšku

Tyto formáty pak platí pro klasickou fotografii do feedu, ale i pro carousel fotek nebo pro reklamu ve feedu. 

1080x1080

1080x1350

1080x560


Pro Instagramové stories je rozměr také už delší dobu stejný, ideální je:

  • 1080px na šířku a 1920px na výšku
  • poměr stran 9:16 
  • maximální velikost 4GB

Stories pak můžete ukládat do výběrů, náhledový cover u výběru na vašem profilu by měl mít:

  • ideálně 1080px na šířku, zobrazí se ale pouze výřez 161px x 161px

Rozměr stories pak platí i pro delší videa do IGTV nebo pro Reels, je však možné nahrávat je i v širokoúhlem formátu. Náhled, který se pak zobrazuje v záložce IGTV a Reels má rozměr:

  • 420px na šířku a 654px na výšku 

Profilová fotografie na Instagramu se oproti loňsku zvětšuje, nově platí rozměr:

  • 320px na šířku a 320px na výšku (může být i větší, ale je třeba vždy držet poměr stran)
  • poměr stran 1:1

 

Facebook

Facebook prošel v poslední době faceliftem a ten se dotkl i změny rozměrů jednotlivých formátů. Ačkoliv už si v mnohých případech umí Facebook vložený obrázek sám přizpůsobit dle svého, pokud chcete, aby se váš vizuální výtvor zobrazoval správně na různých zařízeních, je dobré se držet doporučených formátů. Jak to tedy je s různými typy postů?

Pokud obrázkem doplňujete status a vkládáte ho jako běžný post ve Facebookovém feedu, platí doporučení:

  • 1200px na šířku a 630px na výšku
  • poměr stran 1:1, lze se však pohybovat od poměru 1.91:1 až do vertikálních 9:16
  • u videí je nově doporučovaný ideální poměr stran 4:5

Pro profil uživatele na Facebooku nově platí:

  • profilová fotografie o rozměru 168px na šířku a 168px na výšku (pozor na to, že rozměr platí pro čtvercovou fotografii, finální ořez je však do kolečka, rohy tedy nebudou viditelné)
  • podlouhlá hlavička neboli cover profilu o rozměru 851px na šířku a 315py na výšku

Přímo na Facebooku je možné při nahrávání fotku upravit a oříznout, je ale dobré držet v paměti i to, jak se pak na různých zařízeních bude zobrazovat. Pokud tedy chcete mít v profilové fotce třeba logo svojí firmy, zvažte, zda bude v náhledu vůbec čitelné. 

Sdílejte tento článek:
Podobné články: