Víno jako vánoční dárek. Jeho prodejci investují do inzerce zdaleka nejvíce v prosinci
Zdroj: DALL-E
Celoroční data z monitoringu reklamy Ad Intel ukazují, že kategorie vín z vinných hroznů v prosinci zaznamenala raketový nárůst investic do reklamy. V porovnání s rokem 2022 byly v roce 2023 investice inzerentů v této kategorii celkově o 13 % vyšší.
Objem inzerce do reklamy podle ceníkových cen v segmentu vín (tichých i šumivých) v průběhu roku 2023 kolísal. Nejsilnějším měsícem byl tradičně prosinec, v němž inzerenti umístili reklamu v hodnotě 85 milionů korun.
To z celkových 274 milionů korun proinzerovaných za celý rok 2023 činí téměř jednu třetinu. Trend zvýšení objemu inzerce v kategorii vín v závěru roku známe už z předešlých let. Dalšími nejsilnějšími měsíci byly květen (47 milionů Kč) a červen (46 milionů Kč).
Zdroj: Ad Intel, Nielsen