Vyhledávání v mobilu? Jedině přes Google

29. 2. 2012 | BD
Google pokrývá většinu trhu u mobilního vyhledávání, přes jeho reklamy se na ostatní stránky dostává až 75 % všech lidí.

Jak to tak vypadá, má na poli chytrých telefonů vždy nějaká společnost převahu nad ostatními. U vyhledávání přes mobilní telefon je jasnou jedničkou Google. V Americe ani jinde na světě mu nemůže konkurovat nikdo, pokrývá 95 % všech mobilních vyhledávání. Má také hlavní roli u mobilních reklam. Google je dominantním zdrojem mobilního trafficu. DoubleClick, AdMob, AdSense a další nástroje generují v průměru 75 % všech příchodů z mobilních reklam.

Chytrým telefonů mezi operačními systémy vládne Android. V současné době jej používá téměř polovina všech majitelů smartphonů. Jediný, kdo zvládá Androidu ještě konkurovat, je Apple se svým iOS. Rozdíl mezi nimi je nyní 17 %, což se oproti roku 2010, kdy se lišili jen o 4 %, zdá být propastné.

Kde ale Android zaostává, jsou tablety. Z 300 milionů různých zařízení, na kterých funguje tento operační systém, je jen 12 milionů tabletů. Z toho většinu tvoří čtečky knih jako je Kindle. A další hrozby pro Android v této oblasti přicházejí i nadále. Amazon kraluje trhu tabletů s operačním systémem Android. To se ale nelíbí společnosti Google. Ten totiž doplácí u Kindle Fire na to, že z Androidu udělal open source platformu a Amazon nabízí pro Kindle vlastní aplikace. Na to hodlá Google odpovědět vlastním tabletem. Konkurovat nehodlá jen rozměry, ale i cenou, která bude nižší než je současná cena čtečky Kindle Fire 199 dolarů (necelé 4 000 korun).

Zdroj: www.marketingland.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: