Význam občanské žurnalistiky opět posílí
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Přestože v posledních měsících jsme si zvykli přijímat spíše zprávy o tom, že spontánní formy občanské žurnalistiky jsou spíše na ústupu, opak je podle amerických odborníků pravdou. Občanští žurnalisté naopak pravděpodobně dostanou novou šanci, která je znovu vynese na výsluní. Jenže tentokrát to nebude prostřednictvím doposud nejsilnějšího nástroje - blogů ani formou organizace pod některé z médií, ale díky sociálním sítím.
Právě sem totiž v příštích letech zamíří většina amerických magazínů a ve výhledu i ostatních periodik včetně deníků. Forma, jakou budou redakce na sociálních sítích komunikovat, přitom bude na úrovni některých současných projevů občanských žurnalistů. Na skutečnost upozornil například John Denvey, jeden ze spoluzakladatelů druhé největší organizace združující v USA občanské žurnalisty.
Podle něj není daleko doba, kdy uživatelé na sociálních sítích přestanou odlišovat médium se silným zastoupením a médium, které vzniká v rámci občanské žurnalistiky.
"Důležitý totiž nebude branding, ale především obsah," upozorňuje Denvey. Podle něj se dá dokonce předpokládat, že spolupráce redakcí s občanskými žurnalisty dostane nový rozměr.
"Bude se jednat o oboustranně výhodnou spolupráci. Redakce budou přejímat informace, o velkou část distribuce se pak postará sám tvůrce," předpokládá Denvey.