WebTop100 2023 zná své vítěze: Osobností českého digitálu je Petra Dolejšová, projektem roku pak kampaň Ovečkárny
Letošní ročník prestižní soutěže WebTop100 potvrdil trend zvýšeného zájmu o veřejnou prezentaci zajímavých digitálních projektů. Své referenční práce do soutěže přihlásilo široké spektrum dodavatelů digitálních řešení, především z řad online agentur.
Titulem Autor roku se již podruhé v řadě může honosit agentura FG Forrest, která v jednotlivých kategoriích soutěže obsadila hned dvě prní a jedno druhé místo. Projektem roku odborná porota soutěže WebTop100 jmenovala kampaň „Huňaté teplo pro všechny zimomřivce” z dílny známého e-shopu Ovečkárna.cz.
Vyhlášení výsledků 22. ročníku soutěže WebTop100 proběhlo 14. listopadu v hotelu Comfort v Praze během stejnojmenné konference o digitálním marketingu.
Projekt WebTop100 každoročně předává také ocenění Osobnost českého digitálu. Letos odborná porota soutěže nominovala 11 osobností, které spojuje především míra inspirace předávané trhu. Do následné ankety posléze přispělo svým hlasem přes tisíc členů komunity WebTop100 a rozhodlo, že letošní ocenění připadlo Petře Dolejšové, advokátce specializující se na právo v oblasti e-commerce, marketingu, ochrany osobních údajů a značky.
Petra Dolejšová. Zdroj: Internet Info
Předseda poroty Petr Kleiner k tomu doplňuje:
„Letošní ročník soutěže WebTop100 opět dokazuje, že inovace a tvůrčí duch v českém digitálním trhu stále nepolevuje. Projevuje se to nejen vzrůstajícím zájmem o prezentaci projektů, ale také stoupajícím hodnocením, což ukazuje v kvalitativní růst naší digitální scény. Nemalou zásluhu na tom má i stálá vysoká úroveň naší poroty, která s nekompromisní odborností hodnotí přihlášené projekty.”
Do letošního ročníku soutěže WebTop100 přihlásilo své projekty celkem 105 českých a slovenských digitálních agentur. „Tohle číslo nám jednoznačně potvrzuje, že projekt WebTop100 v posledních letech tvůrce digitálních řešení táhne,” říká šéf projektu Michal Mládek a dodává: „Máme velkou radost, kolik extrémně zajímavých případových studií mohou klienti úspěšných agentur shlédnout v našem stále rostoucím katalogu case studies.“
Vítězné projekty soutěže WebTop100 pro rok 2023
- Kategorie Firemní web - malé a střední firmy:
Web návštěvnického centra Rodinného pivovaru Bernard (Vlastník: Rodinný pivovar BERNARD a.s., Autor: FG Forrest, a.s.) - www.navstivtebernard.cz
- Kategorie Firemní web - velké firmy:
Omnipol.cz (Vlastník: OMNIPOL a.s., Autor: New Logic Studio s.r.o.) - www.omnipol.cz
- Kategorie Ecommerce – malý B2C projekt:
Designový e-shop SENESI s rozšířenou realitou (Vlastník: SENESI, SE, Autor: FG Forrest, a.s.) – www.senesi.cz
- Kategorie Ecommerce – velký B2C projekt:
Ovečkárna: Pomáháme vytvářet teplo domova a rodinnou pohodu (Vlastník: Czech Wool company s.r.o., Autor: wpj s.r.o.) - www.oveckarna.cz
- Kategorie Ecommerce – B2B projekt:
Top-obaly (Vlastník: SECUPACK s.r.o., Autor: Proof & Reason, s.r.o.) - www.top-obaly.cz
- Kategorie SEO:
Migrace webu Foodora.cz (Vlastník: Delivery Hero Czech Republic s.r.o., Autor: eVisions Advertising s.r.o.) - www.foodora.cz
- Kategorie Retenční marketing:
E-mailing KitchenAid (Vlastník: Luboš Vymazal, Autor: In creative s.r.o.) - KitchenAid
- Kategorie Výkonnostní kampaň:
Showmax: Zvýšení prodejů o 97 % díky brandbuildingu (Vlastník: Showmax s.r.o., Autor: Proficio Marketing s.r.o.) - www.showmax.com
- Kategorie Videoreklama:
Huňaté teplo pro všechny zimomřivce (Vlastník: Czech Wool company s.r.o., Autor: Czech Wool company s.r.o.) - Huňatý výprodej se slevami až 40 % je tady! - YouTube
- Kategorie Firemní komunikace:
Liftago vs. trollové (Vlastník: Liftago, a.s., Autor: Liftago, a.s.) - drive.google.com/file
- Kategorie Influencer marketing:
Zalando slaví narozeniny (Vlastník: Zalando SE, Autor: SYMBIO Digital, s.r.o.)
ZALANDO_ Luboš Kulíšek from Final_2 .
Dana je DAtová schráNkA (Vlastník: Ministerstvo vnitra, Autor: MEDIA AGE s.r.o./ MÚPI Crew)
- Kategorie Autentická kariérní komunikace:
brnoregion.com – nový web inovačního ekosystému Jihomoravského kraje (Vlastník: JIC, zájmové sdružení právnických osob, Autor: JIC, zájmové sdružení právnických osob/ pux s.r.o.) - brnoregion.com
- Kategorie Digitální transformace:
Národní muzeum v kapse (Vlastník: Národní muzeum, Autor: Futured apps s.r.o.) - Národní muzeum v kapse (nm.cz)
- Kategorie Obsahový marketing:
Podcast OnRia (Vlastník: HARTMANN - RICO a.s., Autor: SYMBIO Digital, s.r.o.) - www.youtube.com/@RiaCesko
- Kategorie Brandová kampaň:
Huňaté teplo pro všechny zimomřivce (Vlastník: Czech Wool company s.r.o., Autor: Czech Wool company s.r.o./ Creepy s.r.o./ Bumerang Film s.r.o./ Fragile media s.r.o.) - www.youtube.com/watch?v=ec8jRWSXNxc
- Kategorie UX:
Webové stránky DPMB (Vlastník: Dopravní podnik města Brna, a.s., Autor: LESENSKY.CZ s.r.o.) - www.dpmb.cz
- Kategorie Umělá inteligence:
Automatizace klíčovky - synergie statistiky a AI (Vlastník: Effectix.com, s.r.o., Autor: Effectix.com, s.r.o.) - docs.google.com/document/
Speciální ocenění:
Osobnost českého digitálu: Petra Dolejšová - www.linkedin.com/in/petradolejsova
Projekt roku: Huňaté teplo pro všechny zimomřivce (Vlastník Czech Wool company s.r.o., Autor: Czech Wool company s.r.o./ Creepy s.r.o./ Bumerang Film s.r.o./ Fragile media s.r.o. - www.youtube.com/watch?v=ec8jRWSXNxc
Autor roku: FG Forrest, a.s. - www.fg.cz/
Kompletní výsledky všech 17 soutěžních kategoriích naleznete na webu WebTop100.
Kam dál?
Právním texty to se srozumitelností nepřehání. Po prvním paragrafu začíná obvykle bludiště slov, ve kterém najde ne-právník význam jen obtížně.
Naštěstí existují lidé jako Petra Dolejšová, která je pro české marketéry nejlepší překladatelkou práva do „lidštiny". Navíc to dokáže tak, že vás baví i povídání o cookie lištách. Poslechněte si rozhovor s ní v nedávném WebTop100 podcastu.
Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.