WebTop100 podcast: o monetizaci podcastů s Denisou Hrubešovou z Forendors
Jestli máte rádi podcasty, jistě jste se už setkali se značkou Forendors (dříve Pickey). Založila ji Denisa Hrubešová společně s Davidem Slačálkem a jde o platformu, kterou využívají tvůrci pro monetizaci svého obsahu.
Právě Denisa Hrubešová byla hostem aktuálního WebTop100 podcastu, v rámci nějž se zaměřujeme na rostoucí popularitu podcastů všeho druhu. Ostatně v marketingové bublině už nějaký pátek panuje názor, že kdo nemá podcast, jako by nebyl a faktem je, že nové pořady přibývají jako houby po dešti.
Denisa a Forendors jsou přesto přesvědčení, že jsme teprve na začátku, trh rozhodně saturovaný není a publikum je hladové po kvalitním obsahu, který je připraveno podporovat i finančně. Podle aktuálních dat je v Česku momentálně na sedm tisíc aktivních podcastů a jejich počty neustále rostou. Velká skupina lidí dnes už má pojem o těch nejznámějších tvůrcích a pořadech. Z logiky věci je obtížnější prosadit se.
„Cesta je v prezentaci obsahu na více místech,” říká v rozhovoru Denisa Hrubešová a dodává, že ti nejúspěšnější tvůrci nespoléhají pouze na jeden formát, ale se svými podporovateli komunikují například u příležitost osobních setkání, prostřednictvím newsletterů a podobně.
V rozhovoru jsme se nicméně samozřejmě věnovali i příběhu Forendors jako takovému. Milníkům v podobě nabírání klíčových tvůrců na platformu nebo třeba anabázi s tak trochu vynuceným rebrandingem.
Mezi témata podcastu patří:
-
- Jak se placený obsah rozvíjí u nás a ve světě
- Jak motivovat uživatele a jak tvůrce
- Jak reálná je hrozba přesycení podcasty
- Důležitost Spotify a složitá komunikace
- Funkční model Forendors, marketing
- Zkušenost s rebrandingem
- Role klíčových tvůrců pro další rozvoj značky a byznysu
- Jak se placený obsah rozvíjí u nás a ve světě
Přejeme příjemný poslech či zhlédnutí. WebTop100 podcast je i natáčen na kameru.
Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Apple Podcasts a další podcastové platformy.