WebTop100 podcast: o udržitelné eCommerce s Martinem Matesem z Econea.cz
Další díl WebTop100 podcastu je výrazně více o udržitelnosti a ekologii. Hostem pořadu je totiž šéf a spoluzakladatel e-shopu Econea.cz, Martin Mates.
Martin Econeu založil společně s Milanem Černým před cca deseti lety a od té doby e-shop vyrostl do jednoho z nejúspěšnějších hráčů na poli udržitelného e-commerce u nás.
„Na začátku naše věci nikdo nevyhledával, tudíž nevěděl, že to chce. Vsadili jsme tenkrát hodně na mailing a na PPCčka, v nichž jsme cílili na slova, která nebyla úplně spojena s ekologií. Trochu jsme s naší alternativou disruptovali klasickou nabídku tehdejší drogerie,” říká v úvodu rozhovoru Martin Mates a dodává, že první dva roky byly komunikačně poměrně složité. To, co e-shopu pomohlo nastartovat růst, byly sociální sítě v čele s Facebookem, kde témata spojená s ekologií a zdravým životním stylem velmi rezonovala.
V průběhu rozhovoru se několikrát dostáváme k tématu skupin zákazníků, na které Econea cílí, také k tomu, jak se forma komunikace k nim v průběhu času vyvíjí.
Stejně tak se ostatně vyvíjí trh a Econea samotná. Téma udržitelnosti se postupem času stalo mainstreamovým, a mizí tak důležitost role hrdinů bojujících za ekologii. „Snažíme se v tom celém hodně uvolnit. V posledním čase jsme to celé hodně zreálnili, zároveň se nutně více a více profilujeme jako speciálka, která umí jít výrazně více do šířky a která je ochotna složení produktů, které nabízí, rozpitvat do největších detailů,” říká k tématu Martin Mates.
V rozhovoru se věnujeme těmto tématům:
-
- Okolnosti vzniku Econey a její poslání
- Mantinely spojené s tématem udržitelnosti
- Specifika komunikace na jednotlivé cílové skupiny
- Růst Econey a krizové situace na cestě
- Politika produktové nabídky
- Přístup k marketingovým aktivitám
- Okolnosti vzniku Econey a její poslání
Přejeme příjemný poslech.
Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.
Tip redakce
Karel Dytrych má v digitální bublině léta budované silné jméno. Stojí za jedním z nejpopulárnějších nástrojů na projektové řízení, Freelo, ale zároveň je hlasem podcastu Z podpalubí a stojí i za společností Váš Hosting nebo komunitou SaasSkaři. WebTop100 podcast jsme nicméně zasvětili právě historii a budoucnosti Freela.
Karel Dytrych v rozhovoru odkryl spoustu zajímavých informací o přístupu, se kterým budují úspěšnou společnost a komunitu kolem ní. Vy se tak mimo jiné dozvíte:
- Jak krystalizovala cílová skupina Freela
- Jak důležitá je zpětná vazba a kde ji získávat
- Důležitosti důvěry ve vlastní produkt
- Že úspěch Freela rozhodně není jen o produktu jako takovém
- Jak se buduje udržitelný byznys a tým
- jednotlivé služby a jejich důležitost pro výkon společnosti
Rozhovor si můžete také najít na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.