WebTop100 podcast: s Lukášem Kovačem o platebním řešení Qerko

25. 6. 2024 | Michal Mládek
Jste v plné restauraci, kde chcete vy a dalších 20 lidí zaplatit. Od dlouhého čekání vás může zachránit Qerko, se kterým zaplatíte přes mobil přímo od svého stolu bez asistence personálu. O rozvoji fintech startupu zaměřeného na gastro scénu hovořil ve WebTop100 podcastu jeho CEO, Lukáš Kovač.



Pozvání do aktuálního dílu WebTop100 podcastu přijal Lukáš Kovač, spoluzakladatel a šéf fintechové platformy Qerko.

Qerko je český startup, který se specializuje na digitalizaci plateb v gastronomických zařízeních. Projekt byl založen v roce 2019 a velmi brzy získal důvěru i od investičního fondu Miton. Jeho hlavním cílem je zjednodušovat a zrychlovat proces placení a tím usnadňovat život zákazníkům na jedné straně a výrazně zefektivňovat nákladovost provozovatelům na straně druhé.

Základní princip fungování Qerka spočívá v tom, že zákazníci mohou pomocí mobilní aplikace skenovat QR kód typicky přilepený na daném stole, což jim umožní zaplatit svůj účet, či konkrétní část společného účtu přímo z mobilního telefonu. Odpadá tak nutnost čekat na obsluhu s terminálem nebo hotovostní platbou.

S Qerkem se můžete setkávat v čím dál větším množství restaurací, jakožto s velmi pohodlnou alternativou placení, která má tendence být poměrně rychle návykovou.

Lukáš Kovač získával poměrně dlouho ostruhy v Seznamu, kde působil jako produktový manager, který se staral především o seznamácký prohlížeč. První nápad na vznik Qerka byl poměrně spontánní, jak už to tak u zajímavých a úspěšných startupů bývá. V rozhovoru se zaměříme na příběh projektu od startu do současnosti, posvítíme si na dosavadní největší úspěchy a krize a povíme si, co má Lukáš Kovač se svým startupem dále v plánu. Opanuje typ placení, který Qerko mohutně popularizuje, v dohledné době naši gastro scénu?

 

V rozhovoru jsme otevřeli tato témata:

  • Od úvodního nápadu do současnosti Qerka úspěchy, fuckupy

  • Podobné projekty v zahraničí

  • Funkční a ekonomický model Qerka.

  • Investice a růst, škálování byznysu do zahraničí

  • Největší konkurenční rizika

  • Budování týmu a people management

  • Jak se daří učit trh novému přístupu k placení v restauracích?

  • Organické budování povědomí vs mohutné komunikační kampaně

  • Je to jednodušší naučit provozovatele, nebo jejich zákazníky?

  • Úzká hrdla

  • Big data — co můžou znamenat pro gastro scénu jako takovou

Přejeme příjemný poslech či zhlédnutí. WebTop100 podcast je nově i natáčen na kameru. 

 

Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace Podcast

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: