YouTube se chce prosadit i na televizních obrazovkách
Videoportál YouTube se snaží dostat na další obrazovky. Nyní se nejčastěji na videa z YouTube díváme na počítačích. Ale také mobilní a tabletová verze začíná stoupat v oblibě. Vedení YouTube se ale snaží dostat ještě jinam - na televizní obrazovku. Nehodlá si kupovat vysílací práva, ale využít moderních technologií představených na přehlídce CES 2013 v Las Vegas. Konkrétně se jedná o funkci ‘send to tv’, která už v brzké době umožní lidem posílat videa ze zařízení s operačním systémem Android na obrazovku televize (připravuje se i pro iOS). Mobilní telefon či tablet se tak promění na dálkový ovladač k televizi. Vývojáři mají v plánu dotáhnout ovládání až na úroveň z filmu Minority Report. Video bude stačit odcvrknout směrem k televizi, na které se vzápětí objeví.
YouTube spolupracuje s celou řadou výrobců televizí, aby mohla být funkce dostupná pro všechny. Na přehlídce CES 2013 představila prvek ve spolupráci s Bang & Olufsen, LG, Panasonic a Sony. V průběhu roku 2013 se pak podle vyjádření na blogu prvek dostane i k výrobcům jako je Philips, Samsung, Sharp, Toshiba, Vizio a Western Digital.
YouTube už nějakou dobu neslouží jen ke sledování videí s koťátky v pracovní době. Televizní primetime je nyní zároveň společný i pro YouTube. Lidé sledují zároveň několik obrazovek, ale YouTube nechce zůstat jako doplňková činnost ke sledování televize.
Zaměření na kanály s originálním obsahem a jejich vydatná podpora je jen dalším logickým krokem směrem k televizi. Co zatím YouTube neplánuje jsou celovečerní filmy a nákup práv k jejich vysílání, tyto služby nechává jiným (například Hulu či Netflix). Zapracovat by ale videoportál měl na kvalitě nahraných videí. Ne všechna se totiž hodí pro přehrávání na velké obrazovce.
Zdroje: www.mashable.com, www.youtube-global.blogspot.cz