YouTube uvádí audio reklamy

25. 11. 2020 | Petr Michl
Lidé nyní poslouchají na YouTube hudbu více než kdykoliv předtím. Inzerenti proto mohou ocenit reklamní formát zaměřený primárně na zvuk. Nese s sebou mimo jiné nižší produkční náklady.


Zdroj: Stock Photos on Shutterstock

YouTube představuje pro mnoho lidí hudební kulisu. Google na to konečně reaguje formátem reklamy, který tomu odpovídá: Audio Ads.

Jde o obdobu reklam, které můžete slyšet v rádiích nebo třeba při poslechu Spotify.  Prý je jejich cílem „spojit vaši značku s publiky, které poslouchají YouTube pozorně nebo ambientně (jako podkres)“. První způsob můžeme spojit například s poslechem podcastů, druhý právě s poslechem hudby.

Tomuto formátu zůstane stejná analytika i prvky pro ochranu značek (brand safety). Možná si řeknete, že fotografii a k tomu zvukovou stopu přeci šlo na YouTube pouštět odjakživa. Odlišnost můžeme proto nalézt především v tom, že YouTube pomůže inzerentům najít spíše poslouchající než sledující publikum. Za tímto účelem využije tzv.  dynamic music lineups. Jde o novou možnost v rámci Dynamic lineups. Ty Googlu přibližuje jako „stvořené s pokročilým kontextuálním cílením za účelem nalezení ideálního mixu obsahu pro vaše publikum sentiment značky“. Zahrnují výběr obsahu na základě témat, relevance, popularity nebo segmentů. Zahrnují sezónní události, cestování, sporty, různé druhy médií a zábavy, oblast krásy a módy, videohry a další. Music Lineups pak nabídnou tematický poslech dle hudebních žánrů, takže půjde cílit třeba na fanoušky rocku nebo hip-hopu. V současnosti bohužel dynamic lineups nejsou dostupné v Česku.

Ukázkou audio reklamy je například ta od výrobce fotoknih Shutterfly, které ale dokáže rodinné fotografie vytisknout i klidně na puzzle nebo feleecovou deku. Pusťte si ji a zavřete oči, cílem takovéto reklamy je totiž představení produktu a předání poselství i bez vizuální složky. 

YouTube prozrazuje, že na 75 % audio kampaní přineslo „významný posun v povědomí o značce“. Audio ads jsou dostupné v beta režimu skrze „Google Ads and Display & Video 360“ s cenou určenou dle aukce za tisíc zobrazení (CPM). Možnosti cílení i měření skrze Brand Lift jsou totožné jako u video kampaní. 

Lidé v současnosti prý poslouchají na YouTube hudbu více než kdykoliv předtím. Formát založený primárně na své audio složce mohl ale upřímně přijít mnohem dříve, mimo jiné by mohl nalákat i více inzerentů díky nižším produkčním nákladům ve srovnání s video reklamami.

Zdroje: Google Blog, Google Ads Help

Štítky dokumentu: YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články: