YouTube začne zobrazovat reklamy i u videí tvůrců, co si to nepřejí
- Jak nejlépe prezentovat vaší značku?
- Jaký typ videa vytvořit?
- Jak získat konverzi z videoobsahu?
- Jaké platformy využít k prezentaci?
YouTube tento týden oznámil, že mění své Smluvní podmínky. Hlavní změna, která pravděpodobně nepotěší řadu tvůrců, spočívá v tom, že nově bude možné umístit reklamu i do obsahu, který není součástí Partnerského programu YouTube (dále YPP).
Řada tvůrců nechce, aby se u jejich videí zobrazovaly reklamy. Nicméně následkem této změny YouTube může inzerci k tomuto obsahu stejně vložit. Autor ovšem nebude mít nárok na žádnou odměnu, která z inzerce pramení. Tedy pokud se nerozhodne přidat do zmíněného Partnerského programu. Samozřejmě stále platí, že autor musí splnit řadu podmínek, aby se mohl do YPP zapojit. Mezi nimi například nutnost mít 1 000 odběratelů a 4 000 hodin sledování za posledních 12 měsíců.
Mnoho autorů, kteří jsou na YouTube aktivní, historicky odmítalo stát se součástí YPP. Právě z důvodu, že nechtělo u svého obsahu reklamy. V roce 2017 australský hudebník Gotye odmítl odměnu v hodnotě 10 milionů dolarů, která by mu z inzerce na YouTube náležela.
V této chvíli není jasné, kolik kanálů a konkrétních videí se tato změna bude týkat. Nicméně by se tímto krokem mohl výrazně navýšit inzertní prostor na zmíněné platformě. Pro YouTube tak vznikne řada příležitostí pro generování zisku a pro inzerenty snad možnost oslovit relevantní publikum.
Součástí aktualizovaných podmínek je také informace, že YouTube zakáže sběr údajů o uživatelích na základě rozpoznávání obličeje ve videích.
Uvedené změny vstoupily v USA v platnost v těchto dnech a pro ostatní státy začnou platit v polovině roku 2021.
Zdroje: Social Media Today, YouTube
Kam dál?
Zdroj: Stock Photos on Shutterstock
YouTube uvádí audio reklamy. Lidé nyní poslouchají na YouTube hudbu více než kdykoliv předtím. Inzerenti proto mohou ocenit reklamní formát zaměřený primárně na zvuk. Nese s sebou mimo jiné nižší produkční náklady.