Z Pinterestu do kamenných obchodů
Většina značek, které pracují s Pinterestem, ho používají jako zdroj trafficu. Vedou odsud uživatele na svoje stránky. Několik společností se sice již snažilo převést svoje snažení z této obrázkové sociální sítě do reálného světa (například Honda a její Pintermission), ale zpětné propojení s prodejem v kamenných obchodech je novinka.
Speciální výstavku bot, kabelek a šatů, které jsou na Pinterestu nejoblíbenější, zavedl americký řetězec obchodních domů Nordstrom. Ten tuto taktiku testuje ve 13 ze svých 248 obchodů. Pracuje s daty od svých fanoušků a zohledňuje i lokaci jednotlivých obchodů. Ne ve všech pobočkách se vystavené nejoblíbeněší produkty z Pinterestu shodují. Zohledňují se totiž i konkrétní skladové zásoby a provázání jednotlivých produktů. Z top výběru bot z Pinterestu ukazuje Nordstrom i vhodnou kombinaci z top výběrů kabelek a šatů.
Malý symbol sociální sítě u páru bot signalizuje zákaznicím, že toto zboží se hodně líbí v online světě. Pro ještě větší propojení má Nordstrom ve svých pobočkách i obrazovky, které ukazují oblíbené položky z jejich pinterestového účtu.
Odkaz na akci nechybí ani na webových stránkách obchodu. I zde najdou zákazníci záložku “Top pinned”.
Jedním z možných důvodů, proč se rozhodl americký řetězec obchodních domů jít cestou Pinterestu, je pravděpodobně to, že má právě v tomto sociálním médiu největší počet fanoušků. Na Facebooku má fanouškovskou základnu v porovnání s obrázkovou sociální sítí poloviční. Na Pinterestu má tento americký řetězec kolem 4,5 milionu followerů a spravuje přes 60 různých nástěnek.
Test zpětného odkazování v Nordstromu bude probíhat do konce července, pak se společnost rozhodne, zda podobně označí i zboží v dalších svých prodejnách.
Zdroje: www.marketingland.com, www.brandchannel.com, www.businessinsider.com