Zdi, které mluví. Kampaň nabízející pohled do děsivé reality domácího násilí ve Španělsku
Ve Španělsku přijde o život každoročně zhruba 60 žen kvůli domácímu násilí. Nová osvětová kampaň Paredes que hablan („Zdi, které mluví“) se snaží přiblížit důležitost otevřené diskuze o tomto palčivém tématu. Kampaň vznikla ve spolupráci s reklamní agenturou TBWA pro španělskou neziskovou organizaci Fundación Mujeres.
Základem pro tuto kampaň se stali němí svědci, kteří jsou u domácího násilí vždy přítomni. Zdi pokojů, ve kterých se vše odehrává.
Celá kampaň má interaktivní formu. Kromě prezentace na webových stránkách je hlavní součástí kampaně instalace čtyř zdí na vlakovém nádraží Atocha v Madridu.
Tyto stěny disponují technologii, která umožňuje přenos zvuku vibracemi. Pro to, abyste si mohli vyslechnout příběhy, musíte doslova přitisknout hlavu na zeď.
Tvůrčí viceprezident agentury TBWA, Juan Sánchez ke kampani dodal:
„Díky této technologii získáte pocit absolutní intimity, skoro jako kdyby vám příběh někdo vyprávěl.“
Zdi vyprávějí reálné příběhy čtyř rodin. Jména jsou pozměněna, nicméně příběh je opravdu skutečný. Při realizaci této kampaně se Juan Sánchez rozhodl kontaktovat pozůstalé čtyřech obětí domácího násilí a s jejich pomocí vytvořit tuto jedinečnou kampaň.
Za každou zdí se skrývá příběh o tom, kam až může domácí násilí zajít.
Výstava bude k vidění na madridském nádraží až do 1. ledna. Nicméně svědectví zdí lze také slyšet online na webových stránkách kampaně.
Některé z příběhů jsou opravdu silné, nicméně jejich síla podtrhuje nutnost otevření diskuze na toto téma. Hlavním cílem kampaně je také motivovat ženy k tomu, aby nenechaly domácí násilí zajít do bodu, ze kterého už není návratu.
Zdroje: lacriaturacreativa.com, paredesquehablan.com