Žebříček Storyclash: nejúspěšnější česká média a články v sociálních sítích v září 2018
Nástroj Storyclash přináší social media ranking jednotlivých médií na mnoha evropských i světových trzích a nově zahrnuje i ten český. Sleduje interakce jejich SoME účtů na Facebooku, Twitteru, Instagramu a YouTube. Interakce jsou přitom sumou všech lajků, sdílení, komentářů a reakcí, které jejich příspěvky získají.
Žebříček tak ukazuje, která média a témata jsou v sociálních sítích nejsilnější.
Engagement uživatelů u nejlepších médií oproti srpnu stoupnul. Témata, která vyvolávají nejvíce interakcí, ovšem takové změny nedoznala. Na vrcholu žebříčku je článek s titulem „Evropa patří Evropanům. Migranti, vraťte se domů a obnovujte své domovy, vyzval dalajláma". Migrantská tematika pak figuruje u 4 článků z TOP10. Mezi dalšími tématy mimo syrských uprchlíků najdete Zemanův recept na řešení nezaměstnanosti Romů, dědění inteligence po rodičích, plasty v oceánech, ale také poctivý text Aktuálně.cz o výskytu chudoby a s ní spojených exekucí v Česku. Každý článek si můžete v interaktivní infografice níže prokliknout.
Mezi nejúspěšnější média v sociálních médiích patřily v září Novinky.cz, Aktuálně.cz a Extra.cz a. přičemž došlo ve srovnání se srpnem ke střídání na druhém a třetím místě.
U médií můžete vidět v infografice Storyclash po hoveru nad celkovým počtem interakcí jejich rozpad na jednotlivá sociální média a na druhy reakcí u Facebooku. Z takovéhoto přehledu je například patrné, že Reflex hodně sází na humor, počet „haha" (14 866) je více než polovinou počtu lajků (28 157). Náš kvalifikovaný odhad nám říká, že s tím mají jistě něco společného vtipné koláže od Tomáše Břínka a.k.a. TMBK. Zajímavé a částečně vypovídající o trendu negativní žurnalistiky je, že klasická zpravodajská média mají velký poměr naštvané reakce „angry" ku lajkům (obzvláště patné to je EuroZpravy.cz a Info.cz). Toto ovšem téměř neplatí pro Českou televizi.