Žebříček zadavatelů reklamy loni ovládl mezi lihovinami Jack Daniel's
Výzkumná agentura Nielsen Admosphere připravila přehled nejsilnějších inzerentů v segmentu lihovin na základě svého monitoringu reklamy Ad Intel, a to v období leden–listopad 2021. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce. Výběr 5 nejsilnějěích inzerentů uzavírá Fernet Stock, který je s 48,5 miliony korun s inzercí na méně než polovině hodnoty u inzerenta číslo 1. Tím je Jack Daniel's se svou Tennessee Whiskey. Další typicky českou značkou ve výběru je na 2. místě už jen Božkov s 92 miliony spojený nejen se svým rumem, ale s řadou dalších lihovin. Mezi další silné inzerenty pak patří Jägermeister a Tullamore Dew.
Zdroj: Nielsen Admosphere (monitoring interentu.. zdroj: Nielsen Admosphere, ceny TV dle sledovanosti. Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere. Interent zahrnuje reklamu v projektu AdMonitoring
Mimochodem Česká Rada pro reklamu loni označila jako závadnou reklamu Jack Daniel's. V českém prostředí byla vysílaná lokalizovaná varianta globálního spotu, v níž se lidé odhodlají k tomu, co chtěli dávno udělat, až poté, co se napijí Jacka.
Rada pro reklamu vyhodnotila, že spot porušuje článek 8.3 jejího kodexu, který stanovuje, že „reklama nebude prezentovat alkoholické nápoje jako prostředek k odstranění zábran, či strachu vůbec“. To jen ukazuje, že reklamy na alkohol nejsou kvůli celé řadě regulací vůbec lehkou disciplínou.
Tip redakce:
Většina zmíněných brandů má už léty osvědčenou strategii propagace značky. Náhledněte pod její pokličku více díky našim podrobnějším textům.
Například značka Jägermeister prošla během své téměř stoleté historie přerodem z pití pro myslivce až k oblíbenému drinku potetovaných hipsterů. Zjistěte, jaký je její návod na to stát se lovebrandem, v článku Perfekcionismus a konzistentnost jsou klíčem k budování lovebrandu u Jägermeistera.
O těžkých začátcích a o proměnách vnímání značky Jack Daniel's v Čechách vám prozradí více článek Od kovbojů a potetovaných motorkářů k masám aneb Cesta vzhůru Jacka Danielse v Česku.