Zlatý lev z Cannes míří po letech do České republiky. A hned dvakrát!
Úspěchy na nejvýznamnější světové soutěži reklamy Cannes Lions sbírají české barvy velmi poskrovnu. Nyní se ale podařil pořádný zásah. Pražská pobočka agentury Y&R získala včera dva Zlaté lvy za práci pro Harley-Davidson v kategorii Press, již dříve si za ní odnesla bronz v kategorii Outdoor
Jedná se o prvního "českého" Zlatého lva po 15 letech. Mezidobí bylo pro české agentury poměrně hubené, velkou výjimkou jsou pouze dvě zlata v kategorii Media z let 2011 a 2012 v rámci soutěže mladých talentů do 28 let, Young Lion.
Tištěná reklama od Y&R sází na válečnou nostalgii. Copy vypráví příběh motorkářů za druhé světové války, kteří rozmontovávali své stroje, aby nepadly do nacistických rukou. Doufali přitom, že je budou moci jednou smontovat a vrátit do jejich výsostného domova, na otevřenou cestu. Mimo zdatné textařiny zdobí reklamy především výtečná kompozice a pohled ze skrýše, který diváka přímo vtahuje do děje.
Grand Prix v kategorii Press si odnáší kampaň řetězce obchodů s luxusním zbožím Harvey Nichols od Adam&EveDDB London, která kralovala také v kategorii Promo & Activation. Ta vzývala k tomu, aby si lidé nadělili k Vánocům něco luxusního sami sobě, a byla spojená s dárkovou kolekcí bezcenných dárků s nápisem: "Sorry, I spent it on myself."
V kategorii tištěných reklam je zpravidla vítězů více a platilo to i tento rok. Vybíráme reklamu pivovaru Rotthammer od agentury Prolam Y&R z Chile. Ta připomíná, že se svatbou umírají i chlapská přátelství.
Nápadité jsou i printy od vídeňské agentury DDB Tribal pro McDonald's. Nabádají k tomu, abyste zanechali své ranní nálady. Po snídani v McDonald's pravděpodobně už nebudete tak výbušní a pichlaví.
Zdroj: Cannes Lions