Značka piva Tecate postavila v reklamě zeď mezi USA a Mexikem. Můžete si na ni sednout a popít

27. 9. 2016 | Petr Michl
I značka piva chce zeď mezi USA a Mexikem. Ovšem o dost jinou, než má na mysli Donald Trump.

Americký prezidentský kandidát Donald Trump má na imigraci z Mexika jednoduchý recept: velkou zeď. Měla by se táhnout po více než dvou tisících kilometrech společné hranice a prý ji zaplatí Mexičani. Mnoho lidí tento návrh vyvrátilo jako čiré bláznovství, které by stejně nefungovalo (Doporučujeme vysvětlení v pořadu Adam Ruins Everything - pozn. red.). Nyní se do něj opřela i značka piva Tecate.

Ta pochází ze stejnojmenného příhraničního města v Mexiku a je zaměřená nejen na domácí klientelu, ale i na hispánskou komunitu žijící v USA. Obvykle se zabývá jen lokální propagací, ale nyní vycítila příležitost uchopit své téma v USA celostátně. Pomoc jí má k tomu spot od Saatchi & Saatchi New York, v němž také postavila na hranicích zeď. Ovšem takovou, která může sloužit spíše jako lavička, na níž si mohou kamarádi z obou zemí sednout, položit si na ní pivo Tecate a přátelsky pokecat.

Ředitelka společnosti Mediavest | Spark zodpovědné za medializaci spotu, Jeniffer Weiis, uvedla v tiskové zprávě: Věděli jsme, že téma zdi je extrémně důležité pro naše publikum z generace Y. Ti s liberálním i více konzervativních pohledem budou sledovat první televizní prezidentskou debatu, aby si vyslechli argumenty obou kandidátů na toto důležité téma... Jsme také velmi soustředění na sociální média, kde se snažíme pod hashtagem  #TecateBeerWall  podnítit konverzaci u dospělých starší 21 let, kteří stojí názorově na obou stranách."


Velkým a drahým hybatelem této konverzace bylo odvysílání reklamy v přestávkách první velké televizní debaty mezi Donaldem Trumpem a Hillary Clinton, která se konala v našem časovém pásmu dnes v ranních hodinách. Piva se často stylizují do role té pravé ingredience pro přátelská setkání. Vytasit tento pozitivní argument uprostřed ryze negativní politické debaty chce odvahu, zároveň to ale může přinést značce, která svůj mexický původ nezapře, nové a loajální fanoušky.

Kam dál?

Positioning pivních značek na trhu se drží často zaběhlých schémat. Podívejte se, jak zhodnotil jejich účinnost v našem rozhovoru marketingový ředitel Guinness pro Evropu, Stephen O'Kelly.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: