Značky v ledu

25. 2. 2014 | Irena Šovčíková
Letošní zima nám mnoho ledu nepřinesla, díky některým značkám to však neplatí zcela. Do ledu byla vsazena už Škoda Yeti Outdoor, dresy české reprezentace a kanadský prodejce pneumatik dokonce vyrobil funkční truck z ledu, který se zapsal do Guinessovy knihy rekordů.

Letošní zima nám asi moc ledových ploch nedopřeje. Pokud si ale zimu bez průzračného ledu nedokážete představit, zoufat nemusíte. Rampouchů se už asi nedočkáte, díky reklamním počinům některých značek si ale můžete užít pohled třeba na zamrznuté auto nebo dresy.

V rámci propagace nového automobilu Škoda Yeti Outdoor postavila britská pobočka firmy Škoda před londýnské obchodní centrum Covent Garden velkou kostku ledu - jak jinak než s automobilem uvnitř. Ten mohli procházející vyhrát pomocí tipovací soutěže. Měli za úkol uhádnout, kolik váží automobil včetně ledu. Celý kousek vznikl na základě výzkumu, který ukázal že až 80 % lidí touží ve svých životech touží po více vzrušení. "Yeti Outdoor v kostce ledu je vizuální metafora pro zbavení se pout a prožití pocitu dobrodružství," uvedla manažerka komunikace Skoda UK, Sarah Chapman.

U aut ještě na chvilku zůstaneme. V Kanadě totiž zamrznuté vozidlo posunuli ještě o úroveň výše. Prodejce pneumatik, Canadian Tire, ve spolupráci s odborníky na ledové sochy, IceCulture, vytvořili u příležitosti oslav Nového roku ledový truck. Ale ne ledajaký - toto unikátní vozidlo bylo dokonce pojízdné. Celý proces tvorby tak byl dost náročný - bylo potřeba vytvořit speciální konstrukci pro udržení váhy ledu a na ni vysochat ledový bourák.



Aby se auto neroztopilo díky motoru a tělesnému teplu jeho pasažérů, přidali technici několik chladících větráků, s vyhřívanými sedačkami se skutečně počítat nedalo. Výsledek byl použit nejen při natáčení reklamního spotu firmy Canadian Tire, ale také pro 1,6 km dlouhou jízdu, jejímž účelem bylo zapsání do Guinnessovy knihy rekordů. Tleskáme za originální nápad i perfektní provedení. Jediné, co týmu nehrálo moc do karet, bylo načasování - Kanada totiž zažila nejhorší ledovou bouři všech dob, a tak využití ledu pro propagaci mohlo působit trochu ironicky.

Letos si ledového potěšení mohli užít i obyvatelé hlavního města Prahy. V rámci propagace nových dresů pro národní hokejovou reprezentaci umístila značka Nike ve spolupráci s reklamní agenturou Revolta do samotného srdce Prahy, na Václavské náměstí, speciální ledovou instalaci. Té vévodilo 6 ledových kostek s dresy. Atmosféru národní hrdosti a sportovního fandění doplnilo osvětlení připomínající tlukot srdce a možnost poslat vzkaz českým hokejistům prostřednictvím mobilní aplikace. Ty nejlepší vzkazy se následně zobrazily přímo u dresů.

Co říkáte na ledové produkty? Nechávají vás chladnými, nebo z nich tajete?

Zdroj: TheDrum, Gizmag, JCDecaux

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: