Zoom testuje reklam u své verze zdarma
Zdroj: Zoom
Videohovory začaly od jara 2020 používat během pandemie stovky milionů lidí. I ti, co dříve nedali dopustit na osobní setkání s potřesením rukou, se museli přizpůsobit pandemické realitě. Zoom patří přitom mezi značky, kterého tohoto trendu dokázaly nejvíce využít. Tento software má i svou prémiovou verzi, ale valná většina uživatelů používá tu zdarma. I ta bude ovšem monetizována, platit budou ale inzerenti.
Zoom momentálně testuje zavedení reklam do své verze zdarma. V tuto chvíli tedy velmi subtilně, a to jen ve webovém prohlížeči poté, co bude hovor mezi uživateli ve free verzi ukončen. Umístění reklamy naznačuje následující obrázek.
Zdroj: Zoom
Zoom si na jaře 2020 neužil jen pozitivní události. Mimo jeho ohromného vzepětí a obrovského přijetí termínu „zoomovat“ jako varianty k „povídání si přes videhovor“ od velké masy lidí přibyl i termín „zoom bombing“. Díky chybě v zabezpečení se dělo, že se lidé začali „vloupávat“ do cizích videohovorů a před používáním Zoomu varovala dokonce i FBI. Zoom od té doby na bezpečnosti pro uživatele skutečně zapracoval. A pro jistotu už nyní na svém blogu upozorňuje, že „nebude používat obsah schůzek, webinářů nebo zpráv (konkrétně audio, video, soubory a zprávy) k jakýmkoli marketingovým, propagačním nebo reklamním účelům třetích stran“.
V tuto chvíli není jasné, jestli reklama na konci hovorů bude mít formu banneru jako na obrázku výše, nebo půjde například o videoreklamu či jejich sekvenci. Něco takového nicméně přijít muselo, jak se říká: „Žádný oběd není zadarmo.“ Navíc daná změna je z uživatelského pohledu mnohem méně obtěžující než limit na videohovor mezi 3 a více uživateli verze zdarma, který se nyní po 40 minutách vypíná.
Zdroj: Zoom