Mailchimp rozhýbal své logo, hraje si s jeho obrysem a přidává barvy
Identita značky Mailchimp je spojována především s opičkou Freddie, která na vás rošťácky mrká z jejího loga. Značka je takto velmi dobře zavedená, a tedy byste řekli, že není třeba žádných dalších „opičáren“. Ovšem rozpohybování jejich Freddieho není vlastně ničím jiným. Update jejich brandingu má upozornit na rozšiřující se portfolio služeb.
Co se vlastně mění? Nic a přece hodně
Nejedná se sice o čistokrevný rebranding, ale o doplnění vizuálu loga, které má připomenout i to, že se Mailchimp již nezaměřuje pouze na mass mailing, ale také na online prezentaci značek, výstavbu webů nebo trackování online kampaní. A tedy musí o to účinněji zacílit na své potenciální zákazníky v online prostředí. A upoutat jejich pozornost.
Přichází s nadstavbou své identity o její, řekněme, kinetický aspekt. S dynamikou loga jim pomohlo kreativní studio DIA, které v minulosti pracovalo i na animaci loga pro značky Squarespace nebo Niky.
Hrátky s barevným obrysem opičáka
Základem je u nového vizuálu animace obrysu hlavy Freddieho, který postupně vyplní obrazovku, mění své barvy a případně se zmenší nebo zvětší. Animace to je velmi dynamická a výrazná. S obrysem šimpanzí hlavy si kreativci pohráli, vytvořili sadu abstraktních a organicky se měnících forem, které lze používat i jako rámečky nebo přechody ve videích.
Tyto animace byly zatím zveřejněny na webinářích společnosti a Mailchimp slibuje, že je rozšíří také na své stránky a do aplikací.
Mailchimp není první značkou, která rozhýbává své logo
Jak byla naznačeno již výše, Mailchimp není zdaleka jediný, kdo takto se svým logem a vizuálem pracuje. Stačí se chvíli zamyslet, například na stránkách Netflix jako první uvidíte červené čáry, které přilétnou a při vzdálení se složí do loga této platformy.
Mezi obdobně dynamicky smýšlející značky se řadí ale také Amazon nebo FedEx.
Proč si vlastně dávat práci s animací loga?
Žijeme v době vizuální. Vše se dnes zrychluje, informace se dostávají do zkratky a zároveň se lépe konzumují, když zaujmou, když jsou dynamicky prezentované. Videa zkrátka táhnou. A pravou je, že obecně lidský zrak se spíše přitáhne k něčemu, co se hýbe.
Animace samotné nevedou k prodeji jako takovému, nezaručí vám nové zákazníky. Ale například u firmy Google je hezky vidět, jak svými téměř každodenními animacemi Doodle u vyhledávacího políčka přitahuje pozornost. Investice právě do animací spojených se značkou nezaručí rychlou návratnost, ale vklad do životnosti značky. Lidé si značku spíše zapamatují, když se s ní laicky řečeno „něco děje”.
Právě animací se mohou dnes už často hodně podobná loga odlišit. Pohyb upoutá pozornost, o kterou dnes firmy bojují nejvíce. Za těch pár prvních zlomků vteřiny můžete jako značka díky animacím vyslat mnohem silnější signál než statická konkurence. Animace tak může cílit na emoce pozorovatelů/diváků. Pohybem spíše vyvoláte překvapení nebo vzrušení než při pohledu na statické logo. Stejně tak můžete tímto způsobem mnohem lépe sdílet hodnoty vaší značky nebo příběh.
Není to už moc? (A co na to epileptici)
Nový vizuál Mailchimpu může vyvolávat též lehkou kontroverzi. Animace k upoutání používá zrychlené sekvence a problikávání mnoha barev.
„Ne každý vnímá pohyb, animace a barvy blikající na obrazovce stejným způsobem,” komentuje pro Fast Company Jonathan Shariat, designér animací pro společnost Google. Tedy to, co se může zdát někomu zábavné, či vtipně bizarní, může na ostatní působit otravně až nebezpečně.
Mailchimp nesmí tedy zapomenout na účel a musí svůj vizuál správně vybalancovat. Blikající opičí obrys určitě zaujme, ale zároveň je potřeba ho vždy přizpůsobit účelu, formátu a platformě.
Zdroj: Fast Company.com, Mailchim.com, UXdesign.cc, JusCreative.com