#LikeAGirl: Vložky Always oslavovaly MDŽ jako holky

9. 3. 2015 | Škvařil Dan
Reklama na vložky se společenským přesahem podruhé. Always poctilo ženy před jejich Mezinárodním dnem novým videem „Like a girl“.

Originální reklamy na hygienické potřeby bývají velkou vzácností. S jednou takovou však v loňském červnu přišla značka Always. Šlo o osvětovou kampaň #LikeAGirl, která se stala virálním hitem. V rámci Mezinárodního dne žen teď Always uvádí nové video. Dívky v něm hrdě prohlašují, že když něco dělají „jako holka“, má to pouze a jen pozitivní význam.


Připomeňme si úspěch původního spotu #LikeaGirl („jako holka”). Místo tradičních reklam, ve kterých se kvalita vložek prověřuje poléváním modré tekutiny, přišla tehdy agentura Leo Burnett s velmi originálním konceptem. V tříminutovém videu se autoři ptají žen, mužů, chlapců i dívek, jaké to je, běžet jako holka. Rvát se jako holka. Házet míč jako holka. Všichni, až na dívky před pubertou, berou spojení jako symbol slabosti. Jen z malých holčiček vyzařuje hrdost na svou identitu. Z toho plyne jasné sdělení: někdy během puberty přijde zlom, kdy se dívky začnou vnímat jako slabé. A ona krátká fráze „like a girl”  je v tom jen utvrzuje. Cílem kampaně tedy bylo změnit negativní význam fráze. Reklama získala obrovský ohlas včetně prestižního ocenění Grand Clio za Public relations.


Spot od té doby shlédly milióny diváků. Tisíce dívek a žen poté začalo na sociálních sítích spojení like a girl” opravdu používat v pozitivním smyslu. Právě na těchto sebevědomých prohlášeních je založeno navazující video, uveřejněné před Mezinárodním dnem žen. Jde v podstatě o happy end úspěšné kampaně. O negativní konotaci fráze se reklama už vůbec nezmiňuje. Dívky nás naopak utvrzují v tom, že na holčičí způsob je možné dělat cokoli, od sportu k vědě, aniž by to znamenalo slabost.



Obrovský virální efekt prvního spotu z června již reklama asi nezopakuje, přesto má velkou šanci nést se na vlně nadšení, která se tehdy zvedla. Za půl roku od svého uvedení získalo tříminutové video kolem 80 miliónu shlédnutí. To však tvůrcům nestačilo a rozhodli se jej ve zkrácené, minutové formě pustit také během amerického finále národní fotbalové ligy, známého také jako Super Bowl. Zápas sleduje vždy více jak sto miliónů diváků, a pro značky je jeho vysílání největším reklamním svátkem roku. Přichází proto s kousky, které jsou vytvořeny přímo pro tuto událost. Always si však trouflo neuvézt nic nového, ale znovu využít úspěšný spot z června. A neprohloupilo.

Podle firmy Adobe, která zkoumala výsledky reklam uvedených během Super Bowlu, se #LikeAGirl díky tomu objevilo na sociálních sítích čtyři sta tisíc krát. Z hlediska ohlasu tak mezi ostatními spoty získalo prvenství. Dobře se vedlo také značce Procter & Gamble (mateřská společnost Always). Osmdesát čtyři procent uživatelů sociálních sítí, kteří tehdy její jméno zmínili, s ní spojovalo pozitivní sentiment.

Na základě studie, kterou si Always nechalo zpracovat, video u diváků opravdu měnilo vnímání ústřední fráze. Po jeho shlédnutí už tři čtvrtiny žen a dvě třetiny mužů nevnímají spojení „jako holka“ nijak negativně. Potvrzením úspěchu je také vlna tisíců tweetů, ve kterých ženy hrdě sdělují, co vše dělají „jako holka“. Ať už z hlediska originálního přístupu k reklamě, marketingového úspěchu či společenské prospěšnosti, tato kampaň si jistě zaslouží velký respekt.

Zdroje: Mashable, Techcrunch

Štítky dokumentu: Kreativní reklama Online PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: