10 nejlepších outdoorových reklam roku 2023

16. 1. 2024 | Kristýna Vozková
Co přinesl rok 2023 v outdoorové reklamě? Podívejte se na náš výběr toho nejlepšího. Patří sem osvětové kampaně o duševním zdraví, vymírání živočišných druhů i odstrašujícím množství injekčních estetických zákroků u mladistvých. Nechybí ale ani humorné kampaně od společností IKEA, Coca-Cola nebo Maybelline.

Ani letos nesmí chybět náš výběr z toho nejlepšího z outdoorových kampaní roku 2023. O některých z nich jsme již psali. Mezi naše favority se zařadily dánské „lidské svíce", billboard z injekčních stříkaček, kterým značka Dove upozorňovala na vysoké množství teenagerů podstupujících kosmetické zákroky, nebo indický billboard hrající v dešti. 

Která z kampaní vede u vás?  

1.   Oatly „přepsalo” za pomoci paleťáků své vlastní billboardy, aby obešlo francouzskou legislativu

Značka Oatly produkující rostlinné drinky čelila legislativním problémům se vstupem na francouzský trh. Reklamy umístěné v Paříži totiž nesmí zobrazovat loga ani inzerované produkty. Své reklamní plochy tak popsala rozpitými nápisy: „Nebyla by ta zeď hezčí s kartonem ovesného nápoje?” nebo „Je to umělecké dílo nebo jedna z těch reklam na ovesné nápoje?”  Před zeď následně dojel zaměstnanec s paletovým vozíkem naplněným kartony s popisky, které doplňovaly billboard o obrázek produktu a loga Oatly. 

 

2.   IKEA vyvěsila na Oxford Street obří modrou tašku

Kdo by neznal ikonickou modrou nákupní tašku FRAKTA značky IKEA. Podle nedávných průzkumů má alespoň jednu tašku doma 45 % obyvatel Spojeného království. Je zkrátka milovaná nejen nakupujícími, ale také marketéry po celém světě. My už jsme o ní koneckonců také napsali svoje. Třeba když Balenciaga přišla s obdobnou taškou, jen za trochu jinou cenu. Nebo když IKEA svou tašku přebarvila, aby dala najevo podporu LGBTQ komunitě. Při příležitosti otevření svého nového obchodního domu na londýnské Oxford Street vznikla na jedné z budov nejnavštěvovanější nákupní ulice obrovská modrá instalace o rozměrech 18,8 metru na 39 metrů. Modré „tašce” nechybělo ani typické poutko se žlutým logem značky.

3.  V Dánsku zahořely lidské svíce symbolizující vyhoření mladé generace

Syndrom vyhoření postihuje až 44 % mladých lidí v Dánsku. Pod taktovkou veřejnosprávní televize P3 Missionen tak vznikly voskové svíce v životní velikosti poukazující na fakt, že nečinnost v oblasti duševního zdraví může postupem času vést i k vyhoření celé mladé generace. Nahrbené postavy hledící do země hořely v dánských ulicích dva měsíce. Více o kampani se dočtete zde

 

4.   Dove vytvořil billboard z injekčních stříkaček

Kosmetická značka Dove vytvořila v rámci outdoorové kampaně na náměstí One Square v Torontu billboard výhradně z injekčních stříkaček, které mají odkazovat k počtu kanadských teenagerů ve věku 14 až 17 let, kteří v posledním roce podstoupili injekční kosmetické zákroky. Dle průzkumu společnosti Vividata jich bylo více než 50 tisíc. Značka Dove svou instalací vyjádřila nesouhlas s toxickými ideály krásy poháněnými silou sociálních médií. Více o iniciativě značky se můžete dočíst v dalším z našich článků

 

5.   Barbie přebarvila billboardy na růžovo…a to bohatě stačilo

Efektivní propagace značky může být vlastně úplně jednoduchá. Dokázali to tvůrci kampaně propagující film Barbie, který se v kinech během roku 2023 objevil. Kampaň byla velice rozsáhlá, ale za nás v ní vynikal tento jednoduchý kousek, ve kterém tvůrci využili povědomí veřejnosti o značce Mattel a vytvořili růžové billboardy s Barbie fontem oznamující pouze datum, kdy film zamíří na velká plátna. Nic víc, nic míň.

 

6.   Not on the High Street

Not on the High Street v roce 2023 vytvořila výraznou kampaň upozorňující na problémy, které způsobuje hromadění nechtěných vánočních dárků na skládkách. V loňském roce byly vyhozeny více než tři miliony dárků. Na základě tohoto zjištění vznikly tři speciální billboardy. Každý z nich vyzývá spotřebitele k tomu, aby před nákupem dárků přemýšleli nad tím, jestli právě jejich dary neskončí na skládkách. 

První s názvem „Don’t Gift Landfill“ (v překladu „Nenaděl skládce“) vyobrazuje obří box s plexisklem, za kterým mohou kolemjdoucí vidět všechny typy nechtěných vánočních dárků. Mezi ty nejčastější patří různé kusy drobného nábytku nebo dekorací. Druhý z nich,  „Don’t Gift Big Biz“ (v překladu „Nenaděl velký byznys”) je plný velkých kartonů a má vyzývat k tomu, aby obyvatelé během svátků nepodporovaly velké giganty, ale spíše malé lokální podniky.

 

Poslední ‚Don’t Gift Boring‘ (v překladu „Nenaděl nudu”) poukazuje na to, že ne pro každého jsou ponožky ideálním vánočním dárkem. V loňském roce totiž nikdo na nohy nenavlékl téměř čtyři miliony nových ponožek.

 

Billboardy se nachází v Londýně u obchodního centra Westfield, na Vinegar Yard a v Manchesteru na Salford Chapel Street. Také o této kampani jste si mohli přečíst v našem článku.

 

7. Indický billboard hrající v dešti se zapsal do Guinessovy knihy rekordů

Značka čajů Brooke Bond Taj Mahal Tea patřící pod společnost Lipton využila ke své reklamě období monzunových dešťů v Indii a umístila k nádraží ve městě Vidžajavada na jihu země 45 metrů dlouhý billboard nazvaný Megh Santoor. Když se ve městě spustí déšť, rozpohybuje klapky u obřích strun v přední části billboardu a začne hrát příjemnou melodii. 

Dne 10. září se instalace zapsala do Guinnessovy knihy rekordů jako největší ekologicky interaktivní billboard. Více o ní si můžete přečíst zde

 

8. Portugalská kampaň Světového fondu na ochranu přírody vizualizuje vymírání zvířat. 

Člověk je důvodem, proč na Zemi dochází k tzv. šestému vymírání druhů. Světový fond na ochranu přírody tak nechal vytvořit „ohrožené písmo", unikátní font, ve kterém každé písmeno reprezentuje vybraného živočicha. Podoba fontu je dynamická díky napojení na databázi organizace stojící za Červenou knihou ohrožených zvířat (IUCN – Union for Conservation of Nature's Red List of Threatened Species), která údaje o živočiších neustále aktualizuje. Klesající počet konkrétního živočišného druhu pak způsobuje „ztrátu hmoty“ konkrétního písmene.

 

 

9. Vermeerova Dívka s perlou podávala na letišti Coca-Colu 

 

Coca-Cola si připravila překvapení pro cestující na letišti Guarulhos v São Paulu. V rámci kampaně Real Magic společnost připravila aktivaci, ve které účinkovala Vermeerova Dívka s perlou.  Ta shlížela z 3D billboardu na kolemjdoucí, následně vzala z levého rohu reklamní plochy lahev Coca-Coly a hodila ji do trychtýře. Skutečná Coca-Cola se potom objevila na konci potrubí - ve výdejním automatu. 

 

10. Londýnské metro používalo řasenku od Maybelline. Nebo ne?

 
Během loňského léta obletěly celý svět záběry londýnského metra a klasického červeného autobusu s obřími černými řasami. Za jejich objem mohla pochopitelně nedaleko stojící obří řasenka značky Maybelline, která řasy za jízdy svým kartáčkem elegantně pročísla. Kampaň získala na socálních sítích desítky milionů zhlédnutí a virálem se stala dokonce dříve, než ji značka oficiálně spustila. Kdo ale doufal, že se po Londýně skutečně proháněly dopravní prostředky s řasami, které by jim leckterá žena mohla závidět, byl zklamán. Jednalo se pouze o povedené CGI efekty. 

 

Zdroje: BroadsignHiT Business SolutionsOOH TodayGirls in Marketing,  Campaign UK


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: