55 milionů zhlédnutí za 1 týden aneb Jak opravna aut na Floridě převálcovala TikTok
O městu Fort Lauderdale na Floridě toho pravděpodobně moc nevíte. Pokud ale máte TikTok, je dost možné, že o v něm sídlícím autoservisu Clancy’s Auto Shop máte informací až příliš. Jeho tiktokový účet se totiž stal během jednoho týdne doslova virální legendou.
@clancysautobody Job market is tough rn #bodyshoplife #shoplife #autobody ♬ オリジナル楽曲 - unicouniuni - I’m Uni.
Všechno odstartovalo jedno zábavně upřímné video, ve kterém nad autoopravnou tancuje kočka přidaná skrze tiktokový filtr a admin v něm píše:
„Lidi, lhal jsem ve svém životopise a dostal jsem na starosti sociální sítě tohohle obchodu, prosím, pomožte tomuhle videu vystřelit, ať nedostanu vyhazov!“
Video má k dnešnímu dni 4,4 milionů lajků a 21,2 milionů zhlédnutí a odstartovalo doslova tiktokovou mánii na jejímž konci se Clancy’s Auto Shop stal dost možná nejdiskutovanější a nejvyhledávanější značkou na síti a hravě do kapsy strčil všechny giganty, kterým sítě spravují početné agentury. Video se totiž sítí začalo šířit jako mor a Clancy’s toho náležitě využil a ze svého obchodu vytvořil jakousi tiktokovou reality show, kterou sledovali uživatelé z celého světa.
Admin tohoto účtu měl na začátku rozhodně velké štěstí, že se hned jeho první video začalo platformou šířit. Evidentně se jednalo o někoho, kdo na TikToku sám trávil spoustu času, a tak skvěle znal specifický humor platformy a nebál se dělat si vtípky i ze zaměstnanců nebo z šéfa autodílny.
Uživatelé v komentářích si postupně začali přezdívat Clancy’s Cult a předháněli se v psaní pozitivních recenzí na Google nebo v šíření a likování obsahu, čímž se příspěvky stávaly stále virálnějšími. Admin v příspěvcích postupně vytvořil jednotlivé persony obchodu jako šéfa BossMana nebo zaměstnance BodyMana a odvážně sdílel celé zákulisí autodílny, včetně zábavných konfrontací se šéfem. V komentářích se postupně začaly diskutovat teorie o tom, kdo vlastně sítě spravuje a zda to není šéf sám.Uživatelé TikToku nadšeně hltali každé další video.
Ač se tak zprvu jednalo spíše o vtipný pokus, který nečekaně vyšel, postupně Clancy’s do videí začali propašovávat také více obchodních a produktových sdělení a na získané pozornosti začali budovat svůj byznys. Podařilo se jim ze své značky udělat ikonu a naprosto nečekaně svůj tiktokový příběh dostali do velkých médií i na titulky novin. Protože i to je na TikToku možné, s nulovým rozpočtem, ale s dobrým nápadem a trochou štěstí.